ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 210 大学院現代社会文化研究科
  2. 20 紀要
  3. 01 現代社会文化研究
  4. 第43号
  1. 0 資料タイプ別
  2. 03 紀要論文

教科書教材をメディア・テクストとして読むことの考察 : 高等学校現代文『こころ』(夏目漱石)の読みを例として

http://hdl.handle.net/10191/8806
http://hdl.handle.net/10191/8806
c5810e4b-70e1-47c9-8b61-09a004c31608
名前 / ファイル ライセンス アクション
43_161-178.pdf 43_161-178.pdf (80.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-06-16
タイトル
タイトル 教科書教材をメディア・テクストとして読むことの考察 : 高等学校現代文『こころ』(夏目漱石)の読みを例として
タイトル
タイトル 教科書教材をメディア・テクストとして読むことの考察 : 高等学校現代文『こころ』(夏目漱石)の読みを例として
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 メディア・テクスト
キーワード
主題Scheme Other
主題 メディア・リテラシー
キーワード
主題Scheme Other
主題 教科書教材
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Considerations about Reading in Japanese Textbooks as Media Texts: Using Natsume Soseki's Kokoro in Japanese Textbooks as an Example
著者 上松, 恵理子

× 上松, 恵理子

WEKO 56157

上松, 恵理子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 56158
姓名 Uematsu, Eriko
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper focuses on the concept of reading in Japanese language education textbooks which use Natume Soseki’s novel, Kokoro as a media text. The current model of media literacy in Japanese language education focuses on these textbooks for reading classes. However students can develop a deeper understanding of the main themes in texts if they have some proficiency in media literacy. Several textbooks are considered individually, and I analyse how the differences in each textbook affect the reading of learners, and how learners get different perspectives from the textbooks in comparison to original text.
書誌情報 現代社会文化研究
en : 現代社会文化研究

巻 43, p. 161-178, 発行日 2008-12
出版者
出版者 新潟大学大学院現代社会文化研究科
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13458485
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN1046766X
著者版フラグ
値 publisher
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 19:08:58.961849
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

上松, 恵理子, 2008, 教科書教材をメディア・テクストとして読むことの考察 : 高等学校現代文『こころ』(夏目漱石)の読みを例として: 新潟大学大学院現代社会文化研究科, 161–178 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3