ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 210 大学院現代社会文化研究科
  2. 20 紀要
  3. 01 現代社会文化研究
  4. 第51号
  1. 0 資料タイプ別
  2. 03 紀要論文

「主体的意思決定力の育成」を図る公民科授業実践 : 戦略的環境アセスメントを事例にして

http://hdl.handle.net/10191/22334
http://hdl.handle.net/10191/22334
e5f61b05-715f-4bf3-8515-4502bbf96048
名前 / ファイル ライセンス アクション
51_97-109.pdf 51_97-109.pdf (1.9 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-05-17
タイトル
タイトル 「主体的意思決定力の育成」を図る公民科授業実践 : 戦略的環境アセスメントを事例にして
タイトル
タイトル 「主体的意思決定力の育成」を図る公民科授業実践 : 戦略的環境アセスメントを事例にして
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 意思決定
キーワード
主題Scheme Other
主題 限定された合理性
キーワード
主題Scheme Other
主題 戦略的環境アセスメント
キーワード
主題Scheme Other
主題 費用便益分析
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル A Lesson Practice in Social Atudies for Student Voluntary Decision-making : A Case Study of the Strategic Environmental Assesment
著者 田中, 一裕

× 田中, 一裕

WEKO 55996

田中, 一裕

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 55997
姓名 Tanaka, Kazuhiro
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 My goal was to develop a new approach to classroom education of social studies at high school by means of encouraging independent decision-making on controversial social issues. Incorporating Simom's bounded rationality concept into students' learning model, I planned my lessons in order to help develop students' independent decision-making capability while they deal with strategic environmental assessment. We used several models of decision-making assistance, i.e. conjoint analysis, decision table, decision tree, weighting, and cost-benefit analysis, during the course of simulating the process of strategic environmental assessment. Student were also encouraged to take into account, in comparison with the result of cost-effective analysis, those values and satisfaction rates that cannot be numerically programmed.
書誌情報 現代社会文化研究
en : 現代社会文化研究

巻 51, p. 97-109, 発行日 2011-07
出版者
出版者 新潟大学大学院現代社会文化研究科
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13458485
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN1046766X
著者版フラグ
値 publisher
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 19:10:57.191339
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

田中, 一裕, 2011, 「主体的意思決定力の育成」を図る公民科授業実践 : 戦略的環境アセスメントを事例にして: 新潟大学大学院現代社会文化研究科, 97–109 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3