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アイテム
高速で曲線を通過する鉄道車両のアクティブ振動制御(センタリング制御の付加)
http://hdl.handle.net/10191/5866
http://hdl.handle.net/10191/5866fb57aa4e-58f0-44f6-a298-20e68e141061
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2008-04-08 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 高速で曲線を通過する鉄道車両のアクティブ振動制御(センタリング制御の付加) | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 高速で曲線を通過する鉄道車両のアクティブ振動制御(センタリング制御の付加) | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Railway | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Vibration of Moving Body | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Vibration Control | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Robust Control | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Curve Negotiation | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Bump | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Stop Contact | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Centering Control | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | journal article | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Active Suspension of Rail Vehicle Negotiating Curved Tracks at High-Speeds(Addition of Centering Control) | |||||
著者 |
谷藤, 克也
× 谷藤, 克也× 飯田, 忠史 |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 45386 | |||||
姓名 | Tanifuji, Katsuya | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 45387 | |||||
姓名 | Iida, Tadanobu | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | When a railway vehicle negotiates curved tracks at high-speeds, the car body collides with lateral bump/stop in the secondary suspension due to excess centrifugal force, and the ride comfort gets worse. In this situation, there is also a possibility that active suspension does not work effectively. This paper deals with the addition of centering control, which pulls the car body back to the central direction from the outer side, to the vibration control in the active suspension. Considering the difference in frequency range to be controlled between the vibration and centering controls, H_∞ control law is employed and an effective weighting function is offered for cooperation of the two controls. Numerical simulations show that cooperation can be realized in spite of the trade-off relation between the two controls. The cooperative work of both controls is confirmed in the experiment using a scaled half vehicle model under the condition with equivalent excess centrifugal force. | |||||
書誌情報 |
日本機械学会論文集. C編 en : 日本機械学会論文集. C編 巻 68, 号 675, p. 3163-3169, 発行日 2002-11 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 日本機械学会 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 03875024 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00187463 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 日本機械学会 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 本文データは学会の許諾に基づくCiNiiからの複製である | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
異版である | ||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110002378738 |