WEKO3
アイテム
「異文化間教育における教師の関わり方」 : 多文化クラスにおける教師の役割
http://hdl.handle.net/10191/2102
http://hdl.handle.net/10191/2102220e2c3e-a59e-41dd-b5b4-50fe56f2c748
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00000046338.pdf (1.4 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2007-05-10 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 「異文化間教育における教師の関わり方」 : 多文化クラスにおける教師の役割 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 「異文化間教育における教師の関わり方」 : 多文化クラスにおける教師の役割 | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教師の役割 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 多文化クラス | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 異文化間教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 共同作業 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The way of concerning in intercultural education : A teacher's rolein the multicultural class | |||||
著者 |
足立, 祐子
× 足立, 祐子× 大藤, 美帆 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 167982 | |||||
姓名 | ADACHI, Yuko | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 167983 | |||||
姓名 | OFUJI, Miho | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The overnight intercultural workshop was held in Dec.1998 and Nov.1999. The participants consist of Japanese students and International students who come from various universities. The objective was to develop the skill for establishing the positive relationship among the people from the various cultural backgrounds. Through observation of these workshops, we realized the existence of 3 kind of teacher's advice in the activities. 1. The advice concerned with inter-action between students. 2. The advice concerned with the process of the activities. 3. The advice concerned with the contents and step of announcement. And, we propose that teachers should grasp the process of activities and fully pay attention to above 3 points. Furthermore, we propose the following checkpoints that teachers should concern. 1. Does the condition of activities relax? 2. Whether the progress in cooperation is not delayed, please. 3. Does the member of the group change a topic suddenly or oppose to anyone's opinion strongly? 4. Whether the inter-action do fully about the original purpose, please. In conclusion, we think that teachers should find out own role in considering above points. | |||||
書誌情報 |
留学生センター紀要 en : 留学生センター紀要 巻 3, p. 15-25, 発行日 2001-03 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 新潟大学留学生センター | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13461583 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11342613 | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher |