ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 020 教育学部
  2. 20 紀要
  3. 10 新潟大学教育学部研究紀要 人文・社会科学編
  4. 第15巻第2号
  1. 0 資料タイプ別
  2. 03 紀要論文

中学校理科の単元開発と実践における文脈に基づく指導法の効果

http://hdl.handle.net/10191/0002000934
http://hdl.handle.net/10191/0002000934
a9b106d8-7432-4fa4-bddb-53520c245a6a
名前 / ファイル ライセンス アクション
15(2)_275-283.pdf 15(2)_275-283.pdf (1.47MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-04-21
タイトル
タイトル 中学校理科の単元開発と実践における文脈に基づく指導法の効果
言語 ja
タイトル
タイトル Effectiveness of a Contexed-Based Approach in the Unit Development and Implementation of Middle-School Science Lessons
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Context-based teaching
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 real-world applications
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 middle-school science lessons
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 attitudes toward science and science learning
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 土佐, 幸子

× 土佐, 幸子

ja 土佐, 幸子

en Tosa, Sachiko

Search repository
藤田, 健斗

× 藤田, 健斗

ja 藤田, 健斗

en Fujita, Kento

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study examines the effectiveness of a context-based approach in science lessons in a middle school. The unit of "Electric Current and Voltage" was implemented though a context-based approach in a class of a middle school (context class, N=40). The other class was taught through the traditional teaching approach (control class, N=40). The unit was developed using "Active Physics" textbook in the US as a guide. The results indicate that the context class showed a significant increase in students' social relevance views. Students' comments indicates that the social relevance helped them understand the difficult content.
言語 en
書誌情報 ja : 新潟大学教育学部研究紀要 人文・社会科学編

巻 15, 号 2, p. 275-283, 発行日 2023-02
出版者
出版者 新潟大学教育学部
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1883-3837
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12358266
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-04-21 06:42:15.311882
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3