Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2022-11-17 |
タイトル |
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言語 |
ja |
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タイトル |
プログラミング教育によって創造力と自己効力感を高める小学校理科単元の開発と実践 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Development and Implementation of a Unit of Elementary Science that Promotes Students Creative Thinking and Self-Efficacy Through Programing Education |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Programming education |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
creative thinking |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
self-efficacy |
資源タイプ |
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資源 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
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タイプ |
departmental bulletin paper |
アクセス権 |
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アクセス権 |
open access |
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アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
著者 |
土佐, 幸子
成田, 達哉
廣野, 達也
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抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
In this study, a unit of "How to make a good use of electricity" for 6th grade science lessons was developed through the incorporation of programming education. Two approaches were taken to see how the idea of "Making Things" is effective in order to raise students' motivation in science learning. The results from survey and written artifacts indicated that the use of a programming tool called MESH was effective in raising student creative thinking and self-efficacy. However, many students expressed difficulties in understanding controlling mechanisms involved in programming. |
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言語 |
en |
書誌情報 |
ja : 新潟大学教育学部研究紀要 人文・社会科学編
巻 15,
号 1,
p. 89-95,
発行日 2022-10
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出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
新潟大学教育学部 |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
PISSN |
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収録物識別子 |
1883-3837 |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA12358266 |
出版タイプ |
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出版タイプ |
VoR |
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出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |