ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 210 大学院現代社会文化研究科
  2. 20 紀要
  3. 01 現代社会文化研究
  4. 第37号
  1. 0 資料タイプ別
  2. 03 紀要論文

マネジメント・サイクルを生かした学校評価の在り方 : デミングの品質管理論を中心にして

http://hdl.handle.net/10191/6362
http://hdl.handle.net/10191/6362
17bfbcba-bd29-425c-80ae-d389a560ffca
名前 / ファイル ライセンス アクション
01_0016.pdf 01_0016.pdf (172.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-04-23
タイトル
タイトル マネジメント・サイクルを生かした学校評価の在り方 : デミングの品質管理論を中心にして
タイトル
タイトル マネジメント・サイクルを生かした学校評価の在り方 : デミングの品質管理論を中心にして
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 数値目標
キーワード
主題Scheme Other
主題 学校経営過程
キーワード
主題Scheme Other
主題 学校評価
キーワード
主題Scheme Other
主題 環状の径路
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル A Scheme for School Evaluation Utilizing the Management Cycle : Centered on Deming's Quality Control Theory
著者 岩崎, 保之

× 岩崎, 保之

WEKO 56304

岩崎, 保之

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 56305
姓名 Iwasaki, Yasuyuki
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to consider Deming's (Deming, W.E., 1900-1993) PDSA cycle, and to clarify how his management cycle should contribute to the school evaluation, which contributes to school improvement. PDSA (Plan-Do-Study-Act) cycle is a theory of quality control which improves the products and the process. It is not performed by "Check," i.e., sorting products, but by "Study," i.e., examining the plans and results. In school evaluation of Japan, PDS used to be operated as the main cycle, and these days PDCA is operated as main cycle. These two cycles are seen to be different, according to the length of the cycle period, the emphasis on the numerical target, the existence of publication of the result, and concretization of the improvement plan. In many schools, school evaluations are implemented by "Check" with questionnaire surveys. However, since such surveys need huge quantity of work, they tend to become what is called "evaluation for evaluation." As for school evaluation, it is desirable not to depend on "Check" of the numerical target and the degree of achievement, but to introduce PDSA cycle, and to aim at school improvement and school reform by everyday "Study."
書誌情報 現代社会文化研究
en : 現代社会文化研究

巻 37, p. 1-18, 発行日 2006-12
出版者
出版者 新潟大学大学院現代社会文化研究科
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13458485
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN1046766X
著者版フラグ
値 publisher
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 19:06:16.760601
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

岩崎, 保之, 2006, マネジメント・サイクルを生かした学校評価の在り方 : デミングの品質管理論を中心にして: 新潟大学大学院現代社会文化研究科, 1–18 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3