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  1. 210 大学院現代社会文化研究科
  2. 20 紀要
  3. 01 現代社会文化研究
  4. 第55号
  1. 0 資料タイプ別
  2. 03 紀要論文

広告表現における視覚テクストの認知プロセスに関する考察

http://hdl.handle.net/10191/21185
http://hdl.handle.net/10191/21185
be8ad6a8-db0a-49d5-b3e5-c10811d9c911
名前 / ファイル ライセンス アクション
55_19_32.pdf 55_19_32.pdf (399.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-02-06
タイトル
タイトル 広告表現における視覚テクストの認知プロセスに関する考察
タイトル
タイトル 広告表現における視覚テクストの認知プロセスに関する考察
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 広告表現視覚
キーワード
主題Scheme Other
主題 テクスト
キーワード
主題Scheme Other
主題 認知プロセス
キーワード
主題Scheme Other
主題 参照点構造
キーワード
主題Scheme Other
主題 潜在的言語知識
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル A Study of Cognitive Process of Construing Visual Texts of Advertisements
著者 田中, 敦

× 田中, 敦

WEKO 55903

田中, 敦

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 55904
姓名 Tanaka, Atsushi
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper analyses the cognitive processes of construing visual texts of advertisements, in which exist two different sign systems, a linguistic sign and a visual representation. R. Barthes pointed out the anchorage function of a linguistic sign to restrict receiver's interpretation of a visual text. From the cognitive linguistic viewpoint, this function can be applied to the referent point construction. A conceptualizer can construe the visual text as a target through the linguistic signs as a reference point and interpret its meaning in the dominion of the reference point. This paper attempts to reconsider Barthes's anchorage function as a dynamic cognitive process and to notice the interactive functions between a linguistic sign and a visual representation.
書誌情報 現代社会文化研究
en : 現代社会文化研究

巻 55, p. 19-32, 発行日 2012-12
出版者
出版者 新潟大学大学院現代社会文化研究科
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13458485
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN1046766X
著者版フラグ
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Ver.1 2021-03-01 19:12:25.679517
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田中, 敦, 2012, 広告表現における視覚テクストの認知プロセスに関する考察: 新潟大学大学院現代社会文化研究科, 19–32 p.

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