ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 210 大学院現代社会文化研究科
  2. 20 紀要
  3. 01 現代社会文化研究
  4. 第57号
  1. 0 資料タイプ別
  2. 03 紀要論文

イギリス教育改革の現状と課題 : ウェールズにおけるティーチャー・アセスメントを素材として

http://hdl.handle.net/10191/24722
http://hdl.handle.net/10191/24722
9a5dfcbd-f83d-4107-b432-f1d35d36513a
名前 / ファイル ライセンス アクション
57_1-18a.pdf 57_1-18a.pdf (695.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-01-15
タイトル
タイトル イギリス教育改革の現状と課題 : ウェールズにおけるティーチャー・アセスメントを素材として
タイトル
タイトル イギリス教育改革の現状と課題 : ウェールズにおけるティーチャー・アセスメントを素材として
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 新自由主義教育改革
キーワード
主題Scheme Other
主題 1988年教育改革法
キーワード
主題Scheme Other
主題 ナショナル・カリキュラム
キーワード
主題Scheme Other
主題 ナショナル・テスト
キーワード
主題Scheme Other
主題 ティーチャー・アセスメント
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル The Situation and the Problems of British Education Reform : Focusing on Welsh Education Reform
著者 渡邉, 志織

× 渡邉, 志織

WEKO 55868

渡邉, 志織

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 55869
姓名 Watanabe, Shiori
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The aim of this paper is to analyze the education reform in the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. Wales has continued the education reform independently since the 2000s. In 2004, Welsh Government determined to replace the national test by a new learning assessment system called the teacher assessment. The composition of this paper is as follows. First, it explains the Education Act 1944 which laid the foundations for the compulsory education. Second, it examines the neo-liberal education reform which has started in the 1980s. Third, it refers to the present situation of the education reform in Wales. On the basis of these analyses, it clarifies some problems of the education reform in Wales.
書誌情報 現代社会文化研究
en : 現代社会文化研究

巻 57, p. 1-18, 発行日 2013-12
出版者
出版者 新潟大学大学院現代社会文化研究科
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13458485
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN1046766X
著者版フラグ
値 publisher
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 19:13:09.266991
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

渡邉, 志織, 2013, イギリス教育改革の現状と課題 : ウェールズにおけるティーチャー・アセスメントを素材として: 新潟大学大学院現代社会文化研究科, 1–18 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3