ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 210 大学院現代社会文化研究科
  2. 20 紀要
  3. 01 現代社会文化研究
  4. 第66号
  1. 0 資料タイプ別
  2. 03 紀要論文

中学生の進路成熟および進路課題自信と学習時間との関連

http://hdl.handle.net/10191/50100
http://hdl.handle.net/10191/50100
0d4c5b73-e94d-44e5-b016-9d62fdfa71c1
名前 / ファイル ライセンス アクション
66_121-136.pdf 66_121-136.pdf (477.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-05-24
タイトル
タイトル 中学生の進路成熟および進路課題自信と学習時間との関連
タイトル
タイトル 中学生の進路成熟および進路課題自信と学習時間との関連
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 キャリア教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習意欲
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習時間
キーワード
主題Scheme Other
主題 進路成熟
キーワード
主題Scheme Other
主題 進路課題自信
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル The Relationships between Career Maturity, Career-Efficacy, and the Length of Learning Time in Junior High School Students
著者 山田, 亮

× 山田, 亮

WEKO 55632

山田, 亮

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 55633
姓名 Yamada, Ryo
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study examined the relationships between career maturity, career decision-making self-efficacy, and the length of subjective learning time. A total of 192 junior high school students completed a self-administered questionnaire. The junior high school students were divided into 1 of the following 2 groups: (a) group with high career maturity scores, (b) group with low career maturity scores. Then,the junior high school students were divided into 1 of the following 2 groups:(a) group with high career decision-making self-efficacy scores, (b) group with low career decision-making self-efficacy scores. The results indicated that the learning time of the group with high career maturity scores was longer than that of the group with low career maturity scores,the learning time of the group with high career decision-making self-efficacy scores was longer than that of the group with low career decision-making self-efficacy scores. Based on this result, the relationship between the career education in junior high school and learning motivation was discussed.
書誌情報 現代社会文化研究
en : 現代社会文化研究

巻 66, p. 121-136, 発行日 2018-03
出版者
出版者 新潟大学大学院現代社会文化研究科
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13458485
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN1046766X
著者版フラグ
値 publisher
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 19:17:54.443193
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3