ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 03 紀要論文
  1. 021 教育実践総合センター
  2. 20 紀要
  3. 02 教育実践研究指導センター研究報告
  4. 第11号

生活科学教育における交流分析的アプローチ

http://hdl.handle.net/10191/17250
http://hdl.handle.net/10191/17250
4208e239-ab71-4996-9916-d90d3ab3d9e2
名前 / ファイル ライセンス アクション
KI_11_61-74.pdf KI_11_61-74.pdf (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-01-30
タイトル
タイトル 生活科学教育における交流分析的アプローチ
タイトル
タイトル 生活科学教育における交流分析的アプローチ
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Transactional Analysis Approach to Home Making Education Course
著者 高橋, 類子

× 高橋, 類子

WEKO 55168

高橋, 類子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 55169
姓名 Takahashi, Ruiko
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study was done for three years from 1987 to 89 involving 326 students enrolled in the course of materials designs for home making education. The subjects were divided into groups on the basis of how often they were absent and whether they attended makeup sessions. Transactional analysis was attempted to the subjects who had not received credit for the course and self-actualization and self growth were examined, trying to find out whether they were related to educational effectiveness. 1. The result of the grouping of the students showed that those who recorded 1~5 absences (normal group) formed the largest group occupying 66.0% and those who attended all the sessions formed the next largest group (excellent group) occupying 21%. 2. The group which showed the highest values for ego status was the excellent group, with statistical significance (p<0.01). FC was the highest with those who attended makeup sessions and AC was high with those who did not attend the sessions with statistical Significance. 3. The group actively involved showed high values in A in ego status and the inactive group showed high values in FC and AC. 4. The ego status growth program was examined by the subjects who has finished their presentations with the assistance of the advisor, which boosted morale of the subjects
書誌情報 教育実践研究指導センター研究紀要
en : 教育実践研究指導センター研究紀要

巻 11, p. 61-74, 発行日 1992-06
出版者
出版者 新潟大学教育学部附属教育実践研究指導センター
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10086247
著者版フラグ
値 publisher
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 19:21:14.798449
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

高橋, 類子, 1992, 生活科学教育における交流分析的アプローチ: 新潟大学教育学部附属教育実践研究指導センター, 61–74 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3