ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 03 紀要論文
  1. 021 教育実践総合センター
  2. 20 紀要
  3. 02 教育実践研究指導センター研究報告
  4. 第14号

生活科学教育の分野でのサイコドラマの応用

http://hdl.handle.net/10191/17267
http://hdl.handle.net/10191/17267
e3b616b5-35a1-4f95-867a-eb9b48df03bf
名前 / ファイル ライセンス アクション
KI_14_37-53.pdf KI_14_37-53.pdf (2.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-01-30
タイトル
タイトル 生活科学教育の分野でのサイコドラマの応用
タイトル
タイトル 生活科学教育の分野でのサイコドラマの応用
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル An Application of Psychodrama with students of Homemaking Education in the Education Department of a University.
著者 高橋, 類子

× 高橋, 類子

WEKO 55151

高橋, 類子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 55152
姓名 Takahashi, Ruiko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 55153
姓名 Mashino, Hajime
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 We practiced psychodrama with 97 students (18 male : 79 female) studying the education of homemaking in Education Department of Niigata University. Warming up process, omnibus psychodrama and classical psychodrama were introduced and tried. Before the psychodrama started, the students' personality and behaviour were assessed using TEG (Todai Transcultural Analysis Egogramm). Most of the participants were attracted to the classical psychodrama : I would like to go to the university but I couldn't go. The protagonist of the drama was shared by many of the participants. Warming up process and omnibus psychodrama made them relax and gave them some hints about how they could lead group work in their own classes when they become teachers.
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究は、97名(男性:18、女性:79名)の新潟大学教育学部の学生を対象にサイコドラマを試みた。ウォーミングアップ、オムニバスサイコドラマ、古典的サイコドラマが実施された。サイコドラマの前に、学生の性格及び行動を評価するために、東大式エゴグラム(TEG)を実施した。古典的サイコドラマ、「学校へ行きたくない、ちょっとサボろう」が最も注目を集め、共感された。ウォーミングアップ、オムニバスサイコドラマは、集団の緊張を和らげるのに役立ち、将来の教室での生徒集団の関わりによいヒントとなった。
書誌情報 教育実践研究指導センター研究紀要
en : 教育実践研究指導センター研究紀要

巻 14, p. 37-53, 発行日 1995-06
出版者
出版者 新潟大学教育学部附属教育実践研究指導センター
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10086247
著者版フラグ
値 publisher
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 19:21:32.943501
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3