WEKO3
アイテム
ボギー車の車体上下曲げ振動に及ぼす支持ばねの影響(第1報, 振動モードの形と固有振動数)
http://hdl.handle.net/10191/5776
http://hdl.handle.net/10191/577676abd6e1-da8f-4805-ae97-0df4d8a64986
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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9_0074.pdf (475.1 kB)
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2008-04-08 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ボギー車の車体上下曲げ振動に及ぼす支持ばねの影響(第1報, 振動モードの形と固有振動数) | |||||
タイトル | ||||||
言語 | en | |||||
タイトル | ボギー車の車体上下曲げ振動に及ぼす支持ばねの影響(第1報, 振動モードの形と固有振動数) | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Railway | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Bogie Car | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Bending Vibration | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Resilient Support | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Mode Shape | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Natural Frequency | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | journal article | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Effects of Resilient Support on the Vertical Body-Bending Vibration of a Bogie Car : 1st Report, Mode Shapes and Natural Frequencies | |||||
著者 |
谷藤, 克也
× 谷藤, 克也× 桜井, 賢一× 小林, 正樹× 横瀬, 景司 |
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著者別名 | ||||||
識別子 | 46160 | |||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
姓名 | Tanifuji, Katsuya | |||||
著者別名 | ||||||
識別子 | 46161 | |||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
姓名 | Sakurai, Masakazu | |||||
著者別名 | ||||||
識別子 | 46162 | |||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
姓名 | Kobayashi, Masaki | |||||
著者別名 | ||||||
識別子 | 46163 | |||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
姓名 | Yokose, Keiji | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The lightening of the car-body mass of railway vehicles is desirable for increasing speed and saving energy. But this may adversely affects riding comfort due to increased bending vibration of the car-body. so, in order to examine the bending vibration characteristics more accurately, it was necessary to improve the calculation model. The improved model for vertical bending is a uniform beam supported on 2 resilient stands at each truck center position. Calculation results about mode shapes and natural frequencies are compared with the bench test data of a real car. As a result, it was made clear that the bending mode remarkable in real cars was simulated more accurately by the 2nd modal shape of an elastically supported beam. And, in the range of the realistic value of supporting elasticity, this shape almost corresponds with the 1 st modal one of free beam. | |||||
書誌情報 |
日本機械学会論文集. C編 en : 日本機械学会論文集. C編 巻 54, 号 502, p. 1164-1169, 発行日 1988-06 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 日本機械学会 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 03875024 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00187463 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 日本機械学会 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 本文データは学会の許諾に基づくCiNiiからの複製である | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
異版である | ||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110002385710 |