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  1. 060 工学部
  2. 10 学術雑誌論文
  3. 10 査読済論文
  1. 0 資料タイプ別
  2. 01 学術雑誌論文

高速で走行するボギー車の車体上下曲げ振動(台車間隔による軌道不整量平均化の影響)

http://hdl.handle.net/10191/5788
http://hdl.handle.net/10191/5788
a909de6a-c728-43de-b0fd-3744e7f882e3
名前 / ファイル ライセンス アクション
9_0086.pdf 9_0086.pdf (538.9 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-04-08
タイトル
タイトル 高速で走行するボギー車の車体上下曲げ振動(台車間隔による軌道不整量平均化の影響)
タイトル
タイトル 高速で走行するボギー車の車体上下曲げ振動(台車間隔による軌道不整量平均化の影響)
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Railway
キーワード
主題Scheme Other
主題 Forced Vibration
キーワード
主題Scheme Other
主題 Coupled Vibration
キーワード
主題Scheme Other
主題 Bogie Car
キーワード
主題Scheme Other
主題 Body Bending
キーワード
主題Scheme Other
主題 High-Speed Running
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
その他のタイトル
その他のタイトル Vertical Body-Bending Vibration of a Bogie Car Running at High Speed : Effects of Averaged Track Roughness due to the Length between the Trucks
著者 谷藤, 克也

× 谷藤, 克也

WEKO 46058

谷藤, 克也

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永井, 健一

× 永井, 健一

WEKO 46059

永井, 健一

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長屋, 幸助

× 長屋, 幸助

WEKO 46060

長屋, 幸助

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著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 46061
姓名 Tanifuji, Katsuya
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 46062
姓名 Nagai, Ken-ichi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 46063
姓名 Nagaya, Kosuke
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The running vibration of a bogie car is considerably affected by its operation speed. This paper describes the results of a calculation analysis on the vertical vibration of a Shinkansen electric car at the speed range up to 510 km/h, assuming a drastic speed-up of the Shinkansen. The vibration of each natural modes, except the body-bending mode, tends to increase uniformly with the operation speed. The vibration of the first body-bending mode varies greatly due to the averaging effects of the track roughness through the length between truck centers in the car, and it deteriorates the riding comfort further in the speed ranges near 270 km/h and higher than 450 km/h. As an example, the flexural rigidity of the car body is examined to determine countermeasures suitable for 270 km/h operation.
書誌情報 日本機械学会論文集. C編
en : 日本機械学会論文集. C編

巻 56, 号 529, p. 2327-2334, 発行日 1990-09
出版者
出版者 日本機械学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03875024
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00187463
権利
権利情報 日本機械学会
権利
権利情報 本文データは学会の許諾に基づくCiNiiからの複製である
著者版フラグ
値 publisher
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110002379544
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Ver.1 2021-03-01 19:57:50.769624
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谷藤, 克也, 永井, 健一, 長屋, 幸助, 1990, 高速で走行するボギー車の車体上下曲げ振動(台車間隔による軌道不整量平均化の影響): 日本機械学会, 2327–2334 p.

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