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  1. 060 工学部
  2. 10 学術雑誌論文
  3. 10 査読済論文
  1. 0 資料タイプ別
  2. 01 学術雑誌論文

鉄道車両のアクティブ制振における制振性能の改善(H∞制御則を適用した模型実験装置による検討)

http://hdl.handle.net/10191/5822
http://hdl.handle.net/10191/5822
16c56890-9738-43c8-8f7c-76a3bb705a73
名前 / ファイル ライセンス アクション
9_0120.pdf 9_0120.pdf (524.0 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-04-08
タイトル
タイトル 鉄道車両のアクティブ制振における制振性能の改善(H∞制御則を適用した模型実験装置による検討)
タイトル
タイトル 鉄道車両のアクティブ制振における制振性能の改善(H∞制御則を適用した模型実験装置による検討)
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Railway
キーワード
主題Scheme Other
主題 Vibration Control
キーワード
主題Scheme Other
主題 Vibration of Moving Body
キーワード
主題Scheme Other
主題 Robust Control
キーワード
主題Scheme Other
主題 Active Suspension
キーワード
主題Scheme Other
主題 Scaled Experimental Model
キーワード
主題Scheme Other
主題 Ho Control
キーワード
主題Scheme Other
主題 Stability Robustness
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
その他のタイトル
その他のタイトル Improvement of Control Performance for Active Vibration Control of Railway Vehicle : Adoption of H_∞ Control Law to a Scaled Model on a Test Apparatus
著者 谷藤, 克也

× 谷藤, 克也

WEKO 45788

谷藤, 克也

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永江, 哲哉

× 永江, 哲哉

WEKO 45789

永江, 哲哉

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著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 45790
姓名 Tanifuji, Katsuya
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 45791
姓名 Nagae, Tetsuya
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Recently, the application of active suspension has been studied for improving the ride quality of railway vehicles. In active vibration control of railway vehicles, it is important that the control system be robust against parameter variations. In one such study, it was indicated that a LQG controller had low stability of the robustness to mass variation of the car body due to the varying number of passengers. In this paper, the H_∞ controllaw is adopted for a 3 d. o. f. half-vehicle model, and the improvement of control performance is investigated experimentally. As a result, it is shown that the addition of a bogie-related state variable to body-related ones provides better control performance. The control performance is improved further by shortening the sampling period. Moreover, it is also shown that the H_∞ controller is more robust against mass variation of the car body.
書誌情報 日本機械学会論文集. C編
en : 日本機械学会論文集. C編

巻 62, 号 602, p. 3944-3950, 発行日 1996-10
出版者
出版者 日本機械学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03875024
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00187463
権利
権利情報 日本機械学会
権利
権利情報 本文データは学会の許諾に基づくCiNiiからの複製である
著者版フラグ
値 publisher
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110002382348
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Ver.1 2021-03-01 19:59:05.458994
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谷藤, 克也, 永江, 哲哉, 1996, 鉄道車両のアクティブ制振における制振性能の改善(H∞制御則を適用した模型実験装置による検討): 日本機械学会, 3944–3950 p.

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