ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 060 工学部
  2. 10 学術雑誌論文
  3. 10 査読済論文
  1. 0 資料タイプ別
  2. 01 学術雑誌論文

映画からの俳優の演技の測定とアニメーションでの再利用(<特集>エンタテインメントVR)

http://hdl.handle.net/10191/25769
http://hdl.handle.net/10191/25769
380cf0fc-3d97-4a81-87da-2d5609a366e7
名前 / ファイル ライセンス アクション
110008746846.pdf 110008746846.pdf (2.4 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2014-02-26
タイトル
タイトル 映画からの俳優の演技の測定とアニメーションでの再利用(<特集>エンタテインメントVR)
タイトル
タイトル 映画からの俳優の演技の測定とアニメーションでの再利用(<特集>エンタテインメントVR)
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Image-based motion capture
キーワード
主題Scheme Other
主題 Computer animation
キーワード
主題Scheme Other
主題 Articulated model
キーワード
主題Scheme Other
主題 Movies
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
その他のタイトル
その他のタイトル Capturing the Actions of Actors in Movies and Costaring the Digital Actors
著者 山本, 正信

× 山本, 正信

WEKO 44003

山本, 正信

Search repository
八木下, 勝利

× 八木下, 勝利

WEKO 44004

八木下, 勝利

Search repository
古山, 隆志

× 古山, 隆志

WEKO 44005

古山, 隆志

Search repository
大久保, 直人

× 大久保, 直人

WEKO 44006

大久保, 直人

Search repository
星, 昌人

× 星, 昌人

WEKO 44007

星, 昌人

Search repository
星野, 准一

× 星野, 准一

WEKO 44008

星野, 准一

Search repository
山中, 一

× 山中, 一

WEKO 44009

山中, 一

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 44010
姓名 Yamamoto, Masanobu
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 44011
姓名 Yagishita, Katsutoshi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 44012
姓名 Furuyama, Takashi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 44013
姓名 Ohkubo, Naoto
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 44014
姓名 Hoshi, Masato
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 44015
姓名 Hoshino, Jun'ichi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 44016
姓名 Yamanaka, Hajime
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper presents a novel method for analysis and synthesis of human actions in movies. This method can capture human actions from movies by fitting an articulated model to the human body image in the movie. This non-invasive method enables us to capture actions even from old movies. Results of capturing actions from real movies are shown. Furthermore, replaying the captured actions from some movies can costar the digital actors in one short animation.
書誌情報 日本バーチャルリアリティ学会論文誌
en : 日本バーチャルリアリティ学会論文誌

巻 7, 号 4, p. 503-511, 発行日 2002-12
出版者
出版者 日本バーチャルリアリティ学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344011X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11448578
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
著者版フラグ
値 publisher
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110008746846
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 20:05:23.910311
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3