ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 01 学術雑誌論文
  1. 230 大学院自然科学研究科
  2. 10 学術雑誌論文
  3. 10 査読済論文

Cyclic densificationモデルを用いた有限要素法に基づくバラスト道床沈下解析法の適用可能性に関する検討

http://hdl.handle.net/10191/31133
http://hdl.handle.net/10191/31133
8fdb0554-335c-42ea-840b-6c0b6fc7f9ae
名前 / ファイル ライセンス アクション
17_143-150.pdf 17_143-150.pdf (1.4 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2014-12-17
タイトル
タイトル Cyclic densificationモデルを用いた有限要素法に基づくバラスト道床沈下解析法の適用可能性に関する検討
タイトル
タイトル Cyclic densificationモデルを用いた有限要素法に基づくバラスト道床沈下解析法の適用可能性に関する検討
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 railway ballast
キーワード
主題Scheme Other
主題 ballast settlement
キーワード
主題Scheme Other
主題 cyclic densification model
キーワード
主題Scheme Other
主題 FEM
キーワード
主題Scheme Other
主題 plane strain
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
その他のタイトル
その他のタイトル APPLICATION OF FINITE ELEMENT METHOD WITH CYCLIC DENSIFICATION MODEL TO SETTLEMENT ANALYSIS OF RAILWAY BALLASTED TRACK
著者 佐藤, 江美

× 佐藤, 江美

WEKO 41657

佐藤, 江美

Search repository
紅露, 一寛

× 紅露, 一寛

WEKO 41658

紅露, 一寛

Search repository
阿部, 和久

× 阿部, 和久

WEKO 41659

阿部, 和久

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 41660
姓名 Sato, Emi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 41661
姓名 Koro, Kazuhiro
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 41662
姓名 Abe, Kazuhisa
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究では,バラスト材の弾塑性挙動をCyclic densificationモデルにより表現した有限要素法を用い,石川らが実施した実物大試験を対象として当該モデルの妥当性,および繰り返し荷重作用時のバラスト軌道の変形特性について考察する.また,より現実に近い荷重作用条件下での道床沈下解析を小さな計算負荷で表現するために, Cyclic densificationモデルを用いた3次元有限要素解析を行う場合を対象として,平面ひずみ近似の妥当性について検証する.平面ひずみ場は,軌道縦断方向,および軌道横断方向の2つの場合について考え, 2種類の平面ひずみ解析の適用可能性について, 3次元有限要素解析結果との比較を通して検討する.
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The finite element method(FEM) with the cyclic densification model is applied to the settlement analysis of the railway ballasted track subject to cyclic vertical loading. The railway ballast layer is modeled by 3-D or 2-D plane strain finite elements. The constitutive relation of the railway ballast is defined using the cyclic densification model. The model calibration is carried out in comparison with the cyclic loading test data on a full-scale ballasted track reported by Ishikawa et al. For the 3-D simulation, the load-displacement curve in loading process at the 1st cycle is comparable to one of the test results. The accumulated displacement at the top of the sleeper can be predicted with high accuracy; the simulated accumulation rate is higher than one of the test results. The 2-D plane strain FE analysis is attempted to reduce the computational cost for predicting the full-scale ballast settlement analysis. The plane strain approximation with respect to the longitudinal section of a track is valid to evaluate the stress, strain and displacement in the ballast layer.
書誌情報 鉄道工学シンポジウム論文集
en : 鉄道工学シンポジウム論文集

巻 17, p. 143-150, 発行日 2013-07
出版者
出版者 土木学会
権利
権利情報 Copyright(C)2013 公益社団法人土木学会
著者版フラグ
値 publisher
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 20:13:37.315606
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

佐藤, 江美, 紅露, 一寛, 阿部, 和久, 2013, Cyclic densificationモデルを用いた有限要素法に基づくバラスト道床沈下解析法の適用可能性に関する検討: 土木学会, 143–150 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3