WEKO3
アイテム
まくらぎ配置がレールの振動・騒音特性に及ぼす影響
http://hdl.handle.net/10191/31134
http://hdl.handle.net/10191/31134bdb197e8-43af-4c85-ad58-a71474094e28
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2014-12-17 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | まくらぎ配置がレールの振動・騒音特性に及ぼす影響 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | まくらぎ配置がレールの振動・騒音特性に及ぼす影響 | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | sleeper spacing | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | wheel/track interaction | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | vibration reduction | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | noise reduction | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | journal article | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | INFLUENCE OF SLEEPER SPACING ON THE VIBRATION AND NOISE PROPERTIES OF RAILWAYTRACK | |||||
著者 |
Sodbilig, Batjargal
× Sodbilig, Batjargal× 阿部, 和久× 紅露, 一寛 |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 41643 | |||||
姓名 | Abe, Kazuhisa | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 41644 | |||||
姓名 | Koro, Kazuhiro | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | まくらぎ配置がレールの振動およびそれに起因して発生する騒音に及ぼす影響について検討した.具体的には,レールの定点調和加振と走行車輪・軌道達成解析を通し,まくらぎ間隔の不均一性によるレール振動・放射音の低減効果を調べた.等間隔のまくらぎ配置の他に,実軌道におけるバラツキを設定した場合,および既往の研究で得られた最適なまくらぎ配置とした場合を対象として, lOOOHz以下の周波数域での応答にまくらぎ配置が及ぼす影響を検討した. | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The influence of sleeper arrangement on the rail vibration and the acoustic noise radiated from the rail is investigated. To this end, the stationary harmonic loading problem and the interaction between a moving wheel and a track are analyzed. As the sleeper arrangements, three cases of the regular spacing, stochastic distribution obtained by in-situ measurements and an optimal distribution are considered. Through these numerical experiments, the vibration and noise reductions by the introduction of the irregularity into the sleeper spacing are evaluated based on resonance modes at frequencies lower than lOOOHz. | |||||
書誌情報 |
鉄道工学シンポジウム論文集 en : 鉄道工学シンポジウム論文集 巻 18, p. 23-30, 発行日 2014-07 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 土木学会 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | Copyright(C)2014 公益社団法人土木学会 | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher |