ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 03 紀要論文
  1. 816 国際センター
  2. 20 紀要
  3. 02 留学生センター紀要
  4. 第1号

プロジェクトワークにおけるアドバイザーとしての教師の役割

http://hdl.handle.net/10191/2122
http://hdl.handle.net/10191/2122
377c8915-4d89-4c86-9e9d-03a07acbbe61
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000046316.pdf KJ00000046316.pdf (802.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2007-05-10
タイトル
タイトル プロジェクトワークにおけるアドバイザーとしての教師の役割
タイトル
タイトル プロジェクトワークにおけるアドバイザーとしての教師の役割
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 プロジェクトワーク
キーワード
主題Scheme Other
主題 自立的学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 教師の役割
キーワード
主題Scheme Other
主題 インターアクション
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習者ストラテジー
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Teachers role as an adviser in the Project Work'class
著者 足立, 祐子

× 足立, 祐子

WEKO 168028

足立, 祐子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 168029
姓名 ADACHI, Yuko
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 International Student Center in Niigata University has Project Work class, one of special classes. The activities of this class are trying to interconnect a classroom with the real society, and also to take aim at student's autonomous study. This paper aims to describe the record of Project Work class in 1997 and from this description tried to focus on teacher's role as an adviser in this class. As far as teacher's role as an adviser, we have to think of the list of learner's strategy, which is one of the most important factors to make the teacher's role clear. In this paper, how indirect learner's strategies are connected with teacher's role was discussed. The list of teacher's role as an adviser shows the following : 1. Sharing the aim of Project Work class and a lot of information with learners 2. Having consciousness of an adviser and counselor 3. Setting the situation which learners make a choice of social strategies 4. Trying to learn various faculties which is necessary for learners' centered study In addition to that, by observing Project Work class, it is concluded that the teacher is not a controller, but a promoter of the learner's study.
書誌情報 留学生センター紀要
en : 留学生センター紀要

巻 1, p. 36-42, 発行日 1999-03
出版者
出版者 新潟大学留学生センター
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13461583
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11342613
著者版フラグ
値 publisher
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 10:14:16.674659
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

足立, 祐子, 1999, プロジェクトワークにおけるアドバイザーとしての教師の役割: 新潟大学留学生センター, 36–42 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3