WEKO3
アイテム
授業時間外の学習を促す講義法(<特集>単位制度と大学教育改善(大学教育開発研究センター第8回ワークショップ))
http://hdl.handle.net/10191/2287
http://hdl.handle.net/10191/2287843e2d04-3e3f-4a07-add6-c44d0d8b83a8
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00004300985.pdf (826.7 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2007-05-10 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 授業時間外の学習を促す講義法(<特集>単位制度と大学教育改善(大学教育開発研究センター第8回ワークショップ)) | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 授業時間外の学習を促す講義法(<特集>単位制度と大学教育改善(大学教育開発研究センター第8回ワークショップ)) | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | General education | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Improvement of class | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Report making | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Preparation for lesson | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Preliminary knowledge of Biology | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | An Attempt to Encourage Students to Exert Themselves Toward Extracurricular Work | |||||
著者 |
渡辺, 勇一
× 渡辺, 勇一 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 165851 | |||||
姓名 | WATANABE, Yuichi | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | We teachers generally require students to make reports in case we cannot give examinations for some reasons. I describe herein a way to take advantage of obligatory report-work for the purpose of; 1) encouraging students to have preliminary knowledge of biology, and 2) giving a more effective lecture on the basis of students' preparation. For the sake of convenience, the former and latter subjects are referred to as type I and II reports, respectively. The type I subjects include problems that are not solved without penetrating into deep biological implications of bodily structures and functions. The results of the reports are reviewed and criticized afterward in combination with the focus of lectures. Whereas the type II subjects, which are not directly related with lectures, concern the life of a great scientist such as Louis Pasteur. Preparation for both the types of reports may be superior to that for a lesson done on a fixed textbook because it seems less boring for students. | |||||
書誌情報 |
大学教育研究年報 en : 大学教育研究年報 巻 4, p. 21-24, 発行日 1998-10 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 新潟大学大学教育開発研究センター | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10479385 | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher |