WEKO3
アイテム
転換数育における授業の実践・教材開発について : リーガル・スタディを対象として(授業研究・教材開発)
http://hdl.handle.net/10191/2350
http://hdl.handle.net/10191/2350c15b099f-a839-4993-aa08-ca948bc527ab
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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KJ00004301104.pdf (1.9 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2007-05-10 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 転換数育における授業の実践・教材開発について : リーガル・スタディを対象として(授業研究・教材開発) | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 転換数育における授業の実践・教材開発について : リーガル・スタディを対象として(授業研究・教材開発) | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | study skills | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | adviser system | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | submission of report | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | presentation | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | improvement of teaching | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Development of the courses for the transitional educationespecially "Legal study" | |||||
著者 |
栗原, 眞佐子
× 栗原, 眞佐子 |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 165718 | |||||
姓名 | KURIHARA, Masako | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Until the academic year 2000, the Faculty of Law proposed that firstyear students take two introductive courses: "How to study law" and "The legal system". Through this experience, we became much more aware of the complexity of the introductive education course and tried to improve materials and textbooks to be used in classes. In 1999, we profoundly reviewed the first year education system, and decided to separate the transitional education course from the introductive education one. We thus started a new course of "Legal study" in the year 2001, designed as a transitional education from high school to university. In this article, we discuss several aspects of the new course: its aim, its content, the production of textbooks, the introduction of an advisory system, the evaluation by students through inquiry. Checking on these points, we also examine our future objective. | |||||
書誌情報 |
大学教育研究年報 en : 大学教育研究年報 巻 8, p. 73-80, 発行日 2003-03 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 新潟大学大学教育開発研究センター | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10479385 | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher |