ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 450 大学教育機能開発研究センター
  2. 20 紀要
  3. 01 大学教育研究年報
  4. 第12号
  1. 0 資料タイプ別
  2. 03 紀要論文

歯科臨床系基礎実習におけるミラーテクニックの修得および客観的技能評価のための人工歯モデルの導入(授業研究・教材開発(プロジェクト経費報告書))

http://hdl.handle.net/10191/17138
http://hdl.handle.net/10191/17138
bd9406d4-43e5-4fa9-88b7-339eda5832f7
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ_12_25-27.pdf KJ_12_25-27.pdf (543.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-01-30
タイトル
タイトル 歯科臨床系基礎実習におけるミラーテクニックの修得および客観的技能評価のための人工歯モデルの導入(授業研究・教材開発(プロジェクト経費報告書))
タイトル
タイトル 歯科臨床系基礎実習におけるミラーテクニックの修得および客観的技能評価のための人工歯モデルの導入(授業研究・教材開発(プロジェクト経費報告書))
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Innovation of artificial tooth model for mirror technique training and its objective evaluation in preclinical dental practice
著者 福島, 正義

× 福島, 正義

WEKO 165596

福島, 正義

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 165597
姓名 Fukushima, Masayoshi
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The dental treatment is a precise work in the narrow and dark mouth. The dental mirror is necessary to guide the light into the mouth and examine the lingual and palatal surfaces of the teeth indirectly as called the mirror technique. Dental students must master this technique order to discover the dental caries, to measure the periodontal pockets, to detect the plaque and calculus, to prepare the cavity, to remove the excess of set cement and so on surely before the following clinical practice. But, so far, it couldn't evaluate objectively that a learner could really see an object with the dental mirror in the preclinical training. So, eight to ten dots were marked on the surfaces of an artificial tooth. Twenty-eight permanent artificial teeth marked with a total of 260 dots were embedded in a law model in the manikin The learners tried to find those dots with the dental mirror and the number of dots detected was counted as a score. The instructor could evaluate the student's capability of mirror technique oblectively. And the feedback to the learners became much easier.
書誌情報 大学教育研究年報
en : 大学教育研究年報

巻 12, p. 25-27, 発行日 2007-03
出版者
出版者 新潟大学大学教育開発研究センター
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10479385
著者版フラグ
値 publisher
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 10:41:10.952154
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3