WEKO3
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地域ブランドに関する一考察
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名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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62(1)_1-7.pdf (676.7 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2010-07-14 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 地域ブランドに関する一考察 | |||||
タイトル | ||||||
言語 | en | |||||
タイトル | 地域ブランドに関する一考察 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 地域ブランド | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 農産物 | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | ブランド管理 | |||||
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主題 | Brand Management | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Cross-industrial Collaborations | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Regional and Place Branding of Agricultural Products | |||||
著者 |
鈴木, 聡
× 鈴木, 聡× 木南, 莉莉 |
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著者別名 | ||||||
識別子 | 163224 | |||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
姓名 | Suzuki, Satoru | |||||
著者別名 | ||||||
識別子 | 55 | |||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
姓名 | Kiminami, Lily Y. | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 近年、地域活性化の手段として地域ブランドに対する関心が国内外で高まっている。食と農(地域農業)をつないだブランド化戦略は、消費者や地域住民の支持を得やすく、経済社会的効果も期待されることから、産地や企業による取り組みだけではなく、地域マネジメントを新たに展開しようとする自治体による支援も活発になってきている。本研究では、既存研究のサーベイや先行的な取り組みを行っている宮城県の奥田建設と新潟コシヒカリの事例分析を通じて、地域ブランドの課題と解決方法について考察する。 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Recently, regional and place branding as a measure of regional activation is receiving increasing attention both domestically and abroad. Branding strategies which connect food with local agriculture are easy to get support from consumer and local residents, and are expected to have economic and social effects. Efforts of regional and place branding are practiced by production bases, companies, and local governments which try to implement regional management newly as well. In this research, through survey on existing studies about regional and place branding and case studies on both of Okuda-kensetsu (which is the one of major actor of cross-industrial collaborations in Miyagi prefecture) and Niigatakoshihikari, we will try to consider the tasks and solution measures for effective regional and place branding of agricultural products. | |||||
書誌情報 |
新潟大学農学部研究報告 en : 新潟大学農学部研究報告 巻 62, 号 1, p. 1-7, 発行日 2009-09 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 新潟大学農学部 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 03858634 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00183393 | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher |