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  1. 0 資料タイプ別
  2. 01 学術雑誌論文
  1. 230 大学院自然科学研究科
  2. 10 学術雑誌論文
  3. 10 査読済論文

レール継目部列車走行試験の有限要素シミュレーションとその再現性

http://hdl.handle.net/10191/4882
http://hdl.handle.net/10191/4882
7c919866-b9ac-4067-a8fe-644f6c9cede6
名前 / ファイル ライセンス アクション
jsceam2005.pdf jsceam2005.pdf (874.4 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2007-06-21
タイトル
タイトル レール継目部列車走行試験の有限要素シミュレーションとその再現性
タイトル
タイトル レール継目部列車走行試験の有限要素シミュレーションとその再現性
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 rail joint
キーワード
主題Scheme Other
主題 track-substrate dynamic interaction
キーワード
主題Scheme Other
主題 modelling of track
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
その他のタイトル
その他のタイトル Finite element simulation of the field test on the railway track with rail joints
著者 紅露, 一寛

× 紅露, 一寛

WEKO 39282

紅露, 一寛

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阿部, 和久

× 阿部, 和久

WEKO 39283

阿部, 和久

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石田, 誠

× 石田, 誠

WEKO 39284

石田, 誠

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鈴木, 貴洋

× 鈴木, 貴洋

WEKO 39285

鈴木, 貴洋

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著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 39286
姓名 Koro, Kazuhiro
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 39287
姓名 Abe, Kazuhisa
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 39288
姓名 Ishida, Makoto
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 39289
姓名 Suzuki, Takahiro
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In the present paper, the impact response in the field test on the railway jointed track is simulated using the wheel-track vibration model with the finite element method. The simulated results on the dynamic response are discussed in terms of railpad force, sleeper-ballast interaction force, sleeper acceleration and ballast acceleration. The ballast and substrate are modeled as 2D elastodynamic bodies. The accuracy of the vibration model is investigated based on the comparison with in-situ measurements. In the railpad force and the sleeper-ballast interaction force, the impact responses are accurately simulated; the post-impact responses obtained by the present model have the differences in terms of period and amplitude in contrast to the measurements. The sleeper acceleration has the different peaks in the spectral space between the numerical results and the measurements; the intensity of the response shows good agreement in the frequency range under 200Hz. The ballast layer is an assemblage of crushed hard stone, of which the particle action influences to the macroscopic dynamic response of the ballast layer. Therefore, though the present model can evaluate the maximal acceleration level, it may simulate the spectrum distribution sufficiently.
書誌情報 応用力学論文集
en : 応用力学論文集

巻 8, p. 1037-1048, 発行日 2005-08
出版者
出版者 土木学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13459139
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11311063
著者版フラグ
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Ver.1 2021-03-01 20:24:01.389470
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紅露, 一寛, 阿部, 和久, 石田, 誠, 鈴木, 貴洋, 2005, レール継目部列車走行試験の有限要素シミュレーションとその再現性: 土木学会, 1037–1048 p.

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