ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 03 紀要論文
  1. 400 教育基盤機構
  2. 20 紀要
  3. 01 新潟大学高等教育研究
  4. 第12巻

学生エンゲージメントfor LB と正課での学習経験との関係の検討

http://hdl.handle.net/10191/0002001631
http://hdl.handle.net/10191/0002001631
a85f367d-1331-4bb1-bc99-3feda53202ff
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA12643444-12-9-16.pdf AA12643444-12-9-16.pdf (1.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-04-16
タイトル
タイトル 学生エンゲージメントfor LB と正課での学習経験との関係の検討
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ラーニング・ブリッジング
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学生エンゲージメント
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 主体的な学習態度
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 LEARNING BRIDGING
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 STUDENT ENGAGEMENT
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 ACTIVE LEARNING ATTITUDE
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 高澤, 陽二郎

× 高澤, 陽二郎

ja 高澤, 陽二郎

Search repository
松井, 賢二

× 松井, 賢二

ja 松井, 賢二

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究の目的は,大学生の学びや社会での能力発揮に影響を及ぼす大学時代の経験・意識等の諸要因への注目を背景に,先行研究で提示された概念「学生エンゲージメントfor LB」に着目し,それと正課での学習経験に関する諸指標との関係を検討することである.国立N 大学の学部1・2 年生169 名分のアンケート調査を分析した結果,正課での学習経験と学生エンゲージメントfor LB(正課外・キャンパス外の活動での学びをそれらと関連づけていくための振る舞い)との間には一定の関連があることが示された.考察では,他要因との関係を含めて同概念が示す特徴を指摘するとともに,大学が提供する学生・学習支援環境への示唆を示した.
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to focus on the concept of 'student engagement for LB', which was proposed in a previous study, and to examine the relationship between it and various indicators of learning experiences in regular curriculum, based on attention to university experiences and attitudes that influence university students' learning and the exercise of their abilities in society. The results of a questionnaire survey of 169 first- and second-year undergraduate students at a national university showed that there is a certain relationship between the learning experience in regular curriculum and student engagement for LB (the behaviour of students to associate their learning with activities outside regular curriculum and off campus). The study clarified the characteristics of the concept in relation to other factors and derived implications for the student and learning support environment provided by universities.
言語 en
bibliographic_information ja : 新潟大学高等教育研究

巻 12, p. 9-16, 発行日 2025-03
出版者
出版者 新潟大学教育・学生支援機構
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2188-0050
item_7_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12643444
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-04-15 08:34:09.110227
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

高澤, 陽二郎, 松井, 賢二, 2025, 学生エンゲージメントfor LB と正課での学習経験との関係の検討: 新潟大学教育・学生支援機構, 9–16 p.

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3