WEKO3
-
RootNode
アイテム
高等学校公民科における構造図の作成による問題分析手法の開発 : 「ヤングケアラー問題」を事例として
http://hdl.handle.net/10191/0002001195
http://hdl.handle.net/10191/0002001195a0eee9f6-670c-4df3-bce6-990359c6e130
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-02-21 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 高等学校公民科における構造図の作成による問題分析手法の開発 : 「ヤングケアラー問題」を事例として | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Development of a Method for Analyzing Problems by Creating Structural Diagrams in High School Civics : A Case Study of the "Young Carer Problem" | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 社会参加学習 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | PCM手法 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 因果関係 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
著者 |
小林, 真也
× 小林, 真也
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The purpose of this study is to develop a lesson focusing on the process of problem identification and problem analysis in social participation learning in high school civics. In order to make decisions and propose realistic and reasonable solutions to social problems, it is necessary to understand the cause-and-effect relationship of social problems in the process of problem identification and problem analysis. In this study, the Project Cycle Management method of creating problem diagrams was utilized as a method for understanding the cause-and-effect relationships of social problems in the process of problem identification and problem analysis. Furthermore, the effectiveness of the developed lessons was verified through problem diagrams created by students, written reports, and questionnaire surveys. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 現代社会文化研究 en : THE JOURNAL OF THE STUDY OF MODERN SOCIETY AND CULTURE 巻 77, p. 19-35, 発行日 2023-11 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 新潟大学大学院現代社会文化研究科 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | Graduate School of Modern Society and Culture, NIIGATA University | |||||||||
言語 | en | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1345-8485 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN1046766X | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |