ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 020 教育学部
  2. 20 紀要
  3. 10 新潟大学教育学部研究紀要 人文・社会科学編
  4. 第15巻第2号
  1. 0 資料タイプ別
  2. 03 紀要論文

理科通信は中学生の科学に関する態度にどのようなインパクトを与えるか?

http://hdl.handle.net/10191/0002000935
http://hdl.handle.net/10191/0002000935
4834f071-e5bb-4fad-9ead-9eaa544471da
名前 / ファイル ライセンス アクション
15(2)_285-297.pdf 15(2)_285-297.pdf (1.95MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-04-21
タイトル
タイトル 理科通信は中学生の科学に関する態度にどのようなインパクトを与えるか?
言語 ja
タイトル
タイトル How Does Science News Make an Impact on Middle-School Students' Attitudes Toward Science?
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Science news
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 middle school science
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 student attitudes toward science
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 土佐, 幸子

× 土佐, 幸子

ja 土佐, 幸子

en Tosa, Sachiko

Search repository
三浦, 真義

× 三浦, 真義

ja 三浦, 真義

en Miura, Masayoshi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this study, the question of how science news impacts on middle-school students' attitudes toward science. was explored. We identified elements that are important for raising student attitudes. Then, elements in science news that are helpful for students' raise their attitudes were also identified. Three issues of science news were created and delivered to 8th grade students (N=120). The survey results indicated that career connection to and self-efficacy of science is rather weak as the general tendency of the target students. The use of science news did not change student attitudes very much. However, it is suggested that the use of science news raises students' interest and has a potential of making an impact without using lesson time.
言語 en
書誌情報 ja : 新潟大学教育学部研究紀要 人文・社会科学編

巻 15, 号 2, p. 285-297, 発行日 2023-02
出版者
出版者 新潟大学教育学部
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1883-3837
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12358266
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-04-21 06:42:16.635346
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

土佐, 幸子, 三浦, 真義, 2023, 理科通信は中学生の科学に関する態度にどのようなインパクトを与えるか?: 新潟大学教育学部, 285–297 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3