Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2022-11-17 |
タイトル |
|
|
タイトル |
小学校理科授業における自由試行と描画法の効果を探る : 子どもの深い概念理解を促すために |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Effectiveness of Students' Free Exploration and Drawings in Elementary Science Lessons : To Promote Their Deep Conceptual Understanding |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Free exploration |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
drawings |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
elementary science lessons |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
deep conceptual understanding |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
著者 |
土佐, 幸子
源川, 優希
坂上, 晴基
加藤, 聡
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
This study examines the effectiveness of students' free exploration and the use of drawings in elementary science lessons to promote students having perspectives toward solving the scientific problem. Free exploration was included in one of the 3rd grade lessons of sound (N=65). Students were asked to record their observations and thinking about sound-making materials on their work sheet using verbal expressions and drawings. The results indicate that free exploration helped students have perspectives toward problem solving based on evidence. The use of drawings also is shown to be useful in accessing student thinking. |
|
言語 |
en |
書誌情報 |
ja : 新潟大学教育学部研究紀要 人文・社会科学編
巻 15,
号 1,
p. 83-88,
発行日 2022-10
|
出版者 |
|
|
出版者 |
新潟大学教育学部 |
|
言語 |
ja |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
PISSN |
|
収録物識別子 |
1883-3837 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12358266 |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |