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4 PBLテュートリアル学習を学生はどう捉えて来たか? : 1. 新潟大学医学部医学科講義アンケートから(シンポジウム 医学教育の現状と今後の展望, 第669回新潟医学会)
http://hdl.handle.net/10191/35812
http://hdl.handle.net/10191/3581222d3558f-716e-4566-83d4-b7a185932114
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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127(1)_9-13.pdf (629.0 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2015-12-18 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 4 PBLテュートリアル学習を学生はどう捉えて来たか? : 1. 新潟大学医学部医学科講義アンケートから(シンポジウム 医学教育の現状と今後の展望, 第669回新潟医学会) | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 4 PBLテュートリアル学習を学生はどう捉えて来たか? : 1. 新潟大学医学部医学科講義アンケートから(シンポジウム 医学教育の現状と今後の展望, 第669回新潟医学会) | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | PBL tutorial | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | clinical study | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | questionnaire | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | How did the Student Catch the PBL Tutorial Learning? : 1 Analysis from a Questionnaire in Niigata University School of Medicine(Medical Education : Current and Future Direction) | |||||
著者 |
赤石, 隆夫
× 赤石, 隆夫 |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65641 | |||||
姓名 | Akaishi, Takao | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The analysis of the student opinion on PBL tutorial was done from questionnaires from 2006 to 2010. Four points of the following were summarized. 1. The satisfaction to PBL tutorial learning, the student that it seems that it is high of the self-learning tropism or the student who had a tutor performing a commentary carefully is high, but there are not many at all the opinions. 2. The opinion of one majority who are not above, a voice to expect acquisition of the knowledge by the conventional lecture is accounted for by the opinion that is negative for most, PBL tutorial. 3. There are particularly a lot of opinion to report the noncooperativity of the student in the group assignment to report deficiency of the schedule setting of PBL tutorial learning, numerousness of the number of the scenarios and deficiency at investigation time, difficulty of the learning without academic back ground. 4. Opinion to nominate lack of zeal of tutor and lack of the leadership are reached to the number that cannot be ignored. | |||||
書誌情報 |
新潟医学会雑誌 en : 新潟医学会雑誌 巻 127, 号 1, p. 9-13, 発行日 2013-01 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 新潟医学会 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 00290440 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00182415 | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher |