WEKO3
アイテム
青年期の自己同一性に関する研究 : 職業選択と学業意識の視点から
http://hdl.handle.net/10191/915
http://hdl.handle.net/10191/9150f179616-9b6c-4029-9841-05332549039d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
18_0087.pdf (197.1 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2007-04-18 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 青年期の自己同一性に関する研究 : 職業選択と学業意識の視点から | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 青年期の自己同一性に関する研究 : 職業選択と学業意識の視点から | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 自己同一性 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 職業選択 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学業意識 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | モラトリアム | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A Study on the Identity of the Adolescent : Regarding the Influences of Vocational Choice and Academic Motivation on Identity | |||||
著者 |
伊藤, 敦美
× 伊藤, 敦美 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 56659 | |||||
姓名 | Ito, Atsumi | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study aimed to examine the identity of the adolescent based on vocational choice and academic motivation. Investigation was done on identity status scale, the significance of crisis and commitments, the moratorium scale, and the consciousness of vocational choice and of academic motivation. About sixty percent of the subjects were classified with identity diffusion-moratorium intermediate status. Of those with identity diffusion-moratorium intermediate status, there was a significant difference in the number of subjects participating in a teacher training course versus those participating in other courses. The level of crisis and commitments of the subjects with identity achievement status was high. Subjects with identity diffusion-moratorium intermediate status indicated that their academic motivation came from their desire for employment. Subjects with identity achievement status indicated that their academic motivation came from a desire to satisfy their dreams. The result of this study showed that vocational choice and academic motivation were deeply relevant to identity. | |||||
書誌情報 |
現代社会文化研究 en : 現代社会文化研究 巻 25, p. 231-247, 発行日 2002-11 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 新潟大学大学院現代社会文化研究科 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13458485 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN1046766X | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher |