ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 210 大学院現代社会文化研究科
  2. 20 紀要
  3. 01 現代社会文化研究
  4. 第29号
  1. 0 資料タイプ別
  2. 03 紀要論文

粟野柳太郎の教育実践における童謡の役割 : 児童観の分析から

http://hdl.handle.net/10191/1045
http://hdl.handle.net/10191/1045
186bfacf-c824-4012-8384-fd1994f4ef6b
名前 / ファイル ライセンス アクション
18_0151.pdf 18_0151.pdf (123.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2007-04-18
タイトル
タイトル 粟野柳太郎の教育実践における童謡の役割 : 児童観の分析から
タイトル
タイトル 粟野柳太郎の教育実践における童謡の役割 : 児童観の分析から
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 粟野柳太郎
キーワード
主題Scheme Other
主題 児童
キーワード
主題Scheme Other
主題 子供
キーワード
主題Scheme Other
主題 童謡教育
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル The Part of "doyo" in the Education Practice of Awano Rutaro : By the Analysis of his View of “jido”
著者 金田, 啓子

× 金田, 啓子

WEKO 56525

金田, 啓子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 56526
姓名 Kaneda, Keiko
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Awano Ryutaro was an active teacher in the Taisho-Showa period. He guided the elementary school pupils in writing children's songs called 'doyo'. But on how to guide them, he was opposed to other teachers. It seemed that there was a difference in defining the concept of 'children' at the root. In this essay, I took extracts from "A Practical Study - The Children Songs and Elementary School Education (Jissai Kenkyuu - Jido to Doyo no Kyouiku)", and examined the content that includes the words, and provided the meaning of 'children (jido)' expressed by Awano. The idea that adults and children are different and children are not incomplete adult, but are complete and have original characteristics, came into existence in the modern West. In Japan, the concept was introduced during the Meiji period and was generalized during Taisho period. Particularly the authors of children's literature regarded children as sacred. The teachers who were opposed to Awano guided based on only the concept. But Awano was based on not only the concept but also the thinking that the children have to be leaded by adults to be the complete adult and have to be good man. It was the Awano's feature that he had both element.
書誌情報 現代社会文化研究
en : 現代社会文化研究

巻 29, p. 1-15, 発行日 2004-03
出版者
出版者 新潟大学大学院現代社会文化研究科
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13458485
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN1046766X
著者版フラグ
値 publisher
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 19:02:00.112358
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3