WEKO3
アイテム
リテラシーの内包と多義性
http://hdl.handle.net/10191/8731
http://hdl.handle.net/10191/87318c2296d9-5c25-42c1-af04-5f04a965de50
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
41_37-44.pdf (41.7 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2009-06-15 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | リテラシーの内包と多義性 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | リテラシーの内包と多義性 | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | リテラシー | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 数学的リテラシー | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | リテラシーの3側面 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Aspects of Literacy: Connotation and Ambiguity of Literacy | |||||
著者 |
神林, 信之
× 神林, 信之 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 56200 | |||||
姓名 | Kambayashi, Nobuyuki | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | At first, I reviewed how the terms literacy and mathematical literacy were defined and studied in Japan and abroad, finding that the concept of literacy changed and extended along with other changes in society. Secondly, I selected some definitions from among the literacy definitions used in literacy theories and mathematical literacy theories developed both theoretically and practically in many aspects and phases in Japan and abroad, and studied them comparatively. The comparative study suggested that the term literacy has a unified meaning that cannot be separated. Examining and defining the term provides three aspects: intellectual, practical, and emotional. | |||||
書誌情報 |
現代社会文化研究 en : 現代社会文化研究 巻 41, p. 37-44, 発行日 2008-03 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 新潟大学大学院現代社会文化研究科 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13458485 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN1046766X | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher |