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  1. 210 大学院現代社会文化研究科
  2. 20 紀要
  3. 01 現代社会文化研究
  4. 第61号
  1. 0 資料タイプ別
  2. 03 紀要論文

広告における視覚的レトリックの認知研究

http://hdl.handle.net/10191/41783
http://hdl.handle.net/10191/41783
8953e8d9-b9e0-40ad-98d9-f8700ab56dc2
名前 / ファイル ライセンス アクション
61_293-309.pdf 61_293-309.pdf (985.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-04-25
タイトル
タイトル 広告における視覚的レトリックの認知研究
タイトル
タイトル 広告における視覚的レトリックの認知研究
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 広告テクスト
キーワード
主題Scheme Other
主題 視覚的レトリック
キーワード
主題Scheme Other
主題 比喩的認識
キーワード
主題Scheme Other
主題 認知ドメイン
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル A Cognitive Study of the Visual Rhetoric in Advertisements
著者 田中, 敦

× 田中, 敦

WEKO 55790

田中, 敦

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 55791
姓名 Tanaka, Atsushi
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper analyses the cognitive processes of construing texts in advertisements, in which the realized “visual rhetoric” to signify the value of products is manifest. Generally, from the visual representation of advertisements, consumers comprehend not only an iconic object, but also its figurative meaning. For example, connected to the product of the advertisements, consumers regard its visual texts as the metaphor of the product, or as a one of the specific usages of the situation. In that case, the visual representation functions as rhetoric. This paper notices the effect of visual rhetoric on the consumers and attempts to reveal the principles, which construct the rhetorical cognition.
書誌情報 現代社会文化研究
en : 現代社会文化研究

巻 61, p. 293-309, 発行日 2015-12
出版者
出版者 新潟大学大学院現代社会文化研究科
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13458485
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN1046766X
著者版フラグ
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Ver.1 2021-03-01 19:14:44.857236
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田中, 敦, 2015, 広告における視覚的レトリックの認知研究: 新潟大学大学院現代社会文化研究科, 293–309 p.

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