ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 03 紀要論文
  1. 021 教育実践総合センター
  2. 20 紀要
  3. 02 教育実践研究指導センター研究報告
  4. 第6号

呈色反応による人体汚れの視覚化教材(第2報) : 義務教育における授業実践

http://hdl.handle.net/10191/17234
http://hdl.handle.net/10191/17234
925de44e-cb2e-4e87-87c8-b13da766c92d
名前 / ファイル ライセンス アクション
KI_6_61-71.pdf KI_6_61-71.pdf (909.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-01-30
タイトル
タイトル 呈色反応による人体汚れの視覚化教材(第2報) : 義務教育における授業実践
タイトル
タイトル 呈色反応による人体汚れの視覚化教材(第2報) : 義務教育における授業実践
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル The Teaching Materials for Visualising Physical Soil by Means of Color Reaction (Part 2) : a report of teaching at schools
著者 高橋, 類子

× 高橋, 類子

WEKO 55212

高橋, 類子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 55213
姓名 Takahashi, Ruiko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 55214
姓名 Tsuno, Toshie
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 55215
姓名 Kishimoto, Yoko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 55216
姓名 Kimura, Setsuko
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this research, the materials for visualising Physical soil by means of color reaction were taught to 122 primary school, 103 middle school and 110 university students. The following results were obtained: 1) A high percentage of the subjects gave the response that fixing a piece of test cloth was troublesome, when asked about their impressions in collecting soil. 2) Their usual response after the experiment of detecting soil was that they were surprised at heavy soiledness just after one day's lapse. Their response to the teaching was that the materials were useful and effective in finding the degrees of soiledness and that they were able to participate in the class actively.3) The majority of the subjects responded to the smell of the solution of ninhydrin, mentioning that it a was strong, uncomfortable smell, especially so when the it was being dried up by heating.
書誌情報 教育実践研究指導センター研究紀要
en : 教育実践研究指導センター研究紀要

巻 6, p. 61-71, 発行日 1987-03
出版者
出版者 新潟大学教育学部附属教育実践研究指導センター
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10086247
著者版フラグ
値 publisher
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 19:20:44.034234
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

高橋, 類子, 1987, 呈色反応による人体汚れの視覚化教材(第2報) : 義務教育における授業実践: 新潟大学教育学部附属教育実践研究指導センター, 61–71 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3