ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 03 紀要論文
  1. 021 教育実践総合センター
  2. 20 紀要
  3. 02 教育実践研究指導センター研究報告
  4. 第18号

生活科学教育における「夢を叶える時間の使い方」の授業実践と評価

http://hdl.handle.net/10191/17282
http://hdl.handle.net/10191/17282
f88d590b-1bda-4424-a05a-b3fe718a4914
名前 / ファイル ライセンス アクション
KI_18_25-43.pdf KI_18_25-43.pdf (1.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-01-30
タイトル
タイトル 生活科学教育における「夢を叶える時間の使い方」の授業実践と評価
タイトル
タイトル 生活科学教育における「夢を叶える時間の使い方」の授業実践と評価
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Teaching of How to Use Time to Realize our Dreams in a Living Science Class and Its Evaluation
著者 高橋, 類子

× 高橋, 類子

WEKO 55093

高橋, 類子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 55094
姓名 Takahashi, Ruiko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 55095
姓名 Nojima, Nao
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 55096
姓名 Takeda, Mitinori
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 55097
姓名 Ohsaki, Fumiko
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 A survey in the form of questionnaire was administered to students on how they spend their time in order to realize their dreams. The number of the students who participated was 194. The following results were obtained : 1. The number of the dreams were 11.7 on average. The dreams about oneself, which were the most frequent, occupied 90.9%;44.7%of all the dreams were those to be realized in the far-off future. 2. To the question on how the students spend their time in the present, most answered that they felt goaded. They expressed their desire for having an enjoyable time in the future. 3. Sleeping and work occupied the time on weekdays and sleeping and leisure activities the time on holidays. Most time was spent when one was by oneself both on weekdays and at weekends, whereas one spent more time with one's friends and one's neighbours at weekend than on weekdays. A lot of the time spent on work was in psychological game and much of the rest was intimate in quality. 4. The result of the class was evaluated with the following comments : the activities captured the family life comprehensively and were useful for human development;the class was organized in such a way as the students could participated in the class actively. The facilitation and instruction involving experiential learning got fair evaluation and were judged to be quite effective.
書誌情報 教育実践研究指導センター研究紀要
en : 教育実践研究指導センター研究紀要

巻 18, p. 25-43, 発行日 1999-07
出版者
出版者 新潟大学教育学部附属教育実践研究指導センター
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10086247
著者版フラグ
値 publisher
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 19:22:08.536889
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

高橋, 類子, 1999, 生活科学教育における「夢を叶える時間の使い方」の授業実践と評価: 新潟大学教育学部附属教育実践研究指導センター, 25–43 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3