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  1. 0 資料タイプ別
  2. 01 学術雑誌論文
  1. 070 農学部
  2. 10 学術雑誌論文
  3. 10 査読済論文

中国大都市における外食消費の増大と多様化 : 主に10都市の住民アンケート調査から

http://hdl.handle.net/10191/25268
http://hdl.handle.net/10191/25268
9937beed-1c56-4092-8507-b84bb48be6ce
名前 / ファイル ライセンス アクション
21_1_13-20.pdf 21_1_13-20.pdf (826.1 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2014-02-16
タイトル
タイトル 中国大都市における外食消費の増大と多様化 : 主に10都市の住民アンケート調査から
タイトル
タイトル 中国大都市における外食消費の増大と多様化 : 主に10都市の住民アンケート調査から
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 eating out
キーワード
主題Scheme Other
主題 fast food
キーワード
主題Scheme Other
主題 life cycle
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
その他のタイトル
その他のタイトル Increase and Diversification of Dining Out among Chinese Urban Citizens : Based on Consumer Questionnaires in 10 Cities
著者 桂, 棽棽

× 桂, 棽棽

WEKO 47693

桂, 棽棽

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伊藤, 亮司

× 伊藤, 亮司

WEKO 47694

伊藤, 亮司

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青柳, 斉

× 青柳, 斉

WEKO 47695

青柳, 斉

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著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 47696
姓名 Gui, Shenshen
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 47697
姓名 Ito, Ryoji
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 47698
姓名 Aoyagi, Hitoshi
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This present research has clarified the following points. First, along with rising incomes, expenditures for dining out among Chinese urban citizens have been increasing at an extremely high rate since the latter half of the 1990s. However, the proportion of expenditures for dining out among all food expenditures has remained level since 2006. This is due to the slowing of income growth and the diversification of expenditures for dining out. Second, individuals in their 20s and 30s dine out frequently, but this is not the case among the middle-aged and elderly (50 years and older). Also, individuals in their 20s are the age group for which the increase in expenditures for dining out is the most pronounced, while such expenditures have been decreasing among individuals in their 50s and older. Third, traditional Chinese foods such as noodles and ittozi (dumplings) are frequently chosen from restaurant menus, but fast food and rice bowls are also prevalent choices. The preference for fast food is particularly pronounced among the younger generation. Fourth, there are differences among cities in terms of the frequency of dining out as well as dining choices. This background of regional particularity is informed by differences in eating habits and food culture. Thus, it is clear that menu choices as well as upward and downward trends in the frequency of outside dining differ greatly across different age groups. Therefore, it is proper to view the diversity of forrns of outside dining and the associated changes in relation to the life cycles of urban citizens.
書誌情報 農業市場研究
en : 農業市場研究

巻 21, 号 1, p. 13-20, 発行日 2012-06
出版者
出版者 日本農業市場学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341934X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10397280
著者版フラグ
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Ver.1 2021-03-01 19:51:55.289816
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桂, 棽棽, 伊藤, 亮司, 青柳, 斉, 2012, 中国大都市における外食消費の増大と多様化 : 主に10都市の住民アンケート調査から: 日本農業市場学会, 13–20 p.

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