WEKO3
アイテム
3D-CADを用いた設計手法に関する研究 : 設計教育における準実験的試み その2
http://hdl.handle.net/10191/24404
http://hdl.handle.net/10191/2440400bc8482-65ee-4976-86f4-b3c090b3d200
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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110004658040.pdf (1.7 MB)
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2013-11-28 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 3D-CADを用いた設計手法に関する研究 : 設計教育における準実験的試み その2 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 3D-CADを用いた設計手法に関する研究 : 設計教育における準実験的試み その2 | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 設計方法 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 設計教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 空間知覚 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 場面 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | CAD | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | スケッチ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Design Process | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Design Education | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Space Perception | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Scene | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Sketch | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A STUDY ON THE METHOD OF DESIGN EDUCATION BASED ON SD-MODELING CAD : A quasi-experimental trial on design education Part 2 | |||||
著者 |
和田, 浩一
× 和田, 浩一× 西村, 伸也× 高橋, 和也× 周, 博× 高橋, 鷹志 |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 46745 | |||||
姓名 | Wada, Koichi | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 46746 | |||||
姓名 | Nishimura, Shinya | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 46747 | |||||
姓名 | Takahashi, Kazuya | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 46748 | |||||
姓名 | Zhou, Bo | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 46749 | |||||
姓名 | Takahashi, Takashi | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In this study, we clarified that there are differences in the perception of space, between SB-modeling CAD and sketches (hand drawing). Also we analyzed that there are differences in the perception of space, between students whose projects were higher evaluated (a higher group) and those whose projects were not (a middle and lower group). As a result, by using CAD instead of sketching, the students is better able to control spaces in imaginary spaces with various behavior settings. CAD is also an effective tool for perceiving space for a student who is a beginner in architectural design. In using CAD, differences occur in accordance with the degree of advancement of the student. Through CAD it is expected that we can give students practice in using visual operation early in the design process thereby achieving their more effective training. | |||||
書誌情報 |
日本建築学会計画系論文集 en : 日本建築学会計画系論文集 巻 549, p. 169-176, 発行日 2001-11 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 日本建築学会 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13404210 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10438548 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 社団法人日本建築学会 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
異版である | ||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110004658040 |