ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 060 工学部
  2. 10 学術雑誌論文
  3. 10 査読済論文
  1. 0 資料タイプ別
  2. 01 学術雑誌論文

3D-CADを用いた設計手法に関する研究 : 設計教育における準実験的試み その2

http://hdl.handle.net/10191/24404
http://hdl.handle.net/10191/24404
00bc8482-65ee-4976-86f4-b3c090b3d200
名前 / ファイル ライセンス アクション
110004658040.pdf 110004658040.pdf (1.7 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2013-11-28
タイトル
タイトル 3D-CADを用いた設計手法に関する研究 : 設計教育における準実験的試み その2
タイトル
タイトル 3D-CADを用いた設計手法に関する研究 : 設計教育における準実験的試み その2
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 設計方法
キーワード
主題Scheme Other
主題 設計教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 空間知覚
キーワード
主題Scheme Other
主題 場面
キーワード
主題Scheme Other
主題 CAD
キーワード
主題Scheme Other
主題 スケッチ
キーワード
主題Scheme Other
主題 Design Process
キーワード
主題Scheme Other
主題 Design Education
キーワード
主題Scheme Other
主題 Space Perception
キーワード
主題Scheme Other
主題 Scene
キーワード
主題Scheme Other
主題 Sketch
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
その他のタイトル
その他のタイトル A STUDY ON THE METHOD OF DESIGN EDUCATION BASED ON SD-MODELING CAD : A quasi-experimental trial on design education Part 2
著者 和田, 浩一

× 和田, 浩一

WEKO 46740

和田, 浩一

Search repository
西村, 伸也

× 西村, 伸也

WEKO 46741

西村, 伸也

Search repository
高橋, 和也

× 高橋, 和也

WEKO 46742

高橋, 和也

Search repository
周, 博

× 周, 博

WEKO 46743

周, 博

Search repository
高橋, 鷹志

× 高橋, 鷹志

WEKO 46744

高橋, 鷹志

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 46745
姓名 Wada, Koichi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 46746
姓名 Nishimura, Shinya
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 46747
姓名 Takahashi, Kazuya
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 46748
姓名 Zhou, Bo
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 46749
姓名 Takahashi, Takashi
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this study, we clarified that there are differences in the perception of space, between SB-modeling CAD and sketches (hand drawing). Also we analyzed that there are differences in the perception of space, between students whose projects were higher evaluated (a higher group) and those whose projects were not (a middle and lower group). As a result, by using CAD instead of sketching, the students is better able to control spaces in imaginary spaces with various behavior settings. CAD is also an effective tool for perceiving space for a student who is a beginner in architectural design. In using CAD, differences occur in accordance with the degree of advancement of the student. Through CAD it is expected that we can give students practice in using visual operation early in the design process thereby achieving their more effective training.
書誌情報 日本建築学会計画系論文集
en : 日本建築学会計画系論文集

巻 549, p. 169-176, 発行日 2001-11
出版者
出版者 日本建築学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13404210
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10438548
権利
権利情報 社団法人日本建築学会
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
著者版フラグ
値 publisher
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110004658040
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 19:55:30.340198
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

和田, 浩一, 西村, 伸也, 高橋, 和也, 周, 博, 高橋, 鷹志, 2001, 3D-CADを用いた設計手法に関する研究 : 設計教育における準実験的試み その2: 日本建築学会, 169–176 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3