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  1. 060 工学部
  2. 10 学術雑誌論文
  3. 10 査読済論文
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  2. 01 学術雑誌論文

新幹線電車の摩耗車輪とレールの接触(幾何学的接触による車輪有効こう配の分析)

http://hdl.handle.net/10191/5774
http://hdl.handle.net/10191/5774
7fefc1ed-8860-4070-a937-90cef72d2600
名前 / ファイル ライセンス アクション
9_0072.pdf 9_0072.pdf (684.3 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-04-08
タイトル
タイトル 新幹線電車の摩耗車輪とレールの接触(幾何学的接触による車輪有効こう配の分析)
タイトル
タイトル 新幹線電車の摩耗車輪とレールの接触(幾何学的接触による車輪有効こう配の分析)
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Railway
キーワード
主題Scheme Other
主題 Shinkansen Electric Car
キーワード
主題Scheme Other
主題 Worn Wheel
キーワード
主題Scheme Other
主題 Effective Conicity
キーワード
主題Scheme Other
主題 Wheel
キーワード
主題Scheme Other
主題 Rail Contact
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
その他のタイトル
その他のタイトル The Contact Characteristics between the Worn Wheels of Shinkansen Electric Cars and Rail : Analysis of the Effective Conicity in Geometrical Contact
著者 谷藤, 克也

× 谷藤, 克也

WEKO 46174

谷藤, 克也

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 46175
姓名 Tanifuji, Katsuya
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The contact characteristics between the worn wheels of Shinkansen electric cars and rail are investigated geometrically. This wheel has the standard profile of Shinkansen with initially a 1/40 conical tread. The analysis method based on 2-dimensional contact is applied to asymmetric wheels of one axle, and the effective conicity γ_e is examined as the most important parameter toward the lateral vibration of the railway vehicle. In the analysis as to wheels of Type 925 electric cars, r-remains near the design value of 0.025 (= l/40) within about ad:5 mm lateral excursion of wheelset, even after a running distance of 268 000 km. When the wheelset with worn tread travels in a large amplitude, r- may increase up to 0.12~0.13. These features in the effective conicity of worn wheels prove the trend of lateral car vibration experienced in the long-term running tests.
書誌情報 日本機械学会論文集. C編
en : 日本機械学会論文集. C編

巻 54, 号 497, p. 305-311, 発行日 1988-01
出版者
出版者 日本機械学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03875024
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00187463
権利
権利情報 日本機械学会 / 本文データは学会の許諾に基づくCiNiiからの複製である
著者版フラグ
値 publisher
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110002390655
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Ver.1 2021-03-01 19:57:21.260167
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谷藤, 克也, 1988, 新幹線電車の摩耗車輪とレールの接触(幾何学的接触による車輪有効こう配の分析): 日本機械学会, 305–311 p.

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