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アイテム
新幹線電車の摩耗車輪とレールの接触(幾何学的接触による車輪有効こう配の分析)
http://hdl.handle.net/10191/5774
http://hdl.handle.net/10191/57747fefc1ed-8860-4070-a937-90cef72d2600
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2008-04-08 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 新幹線電車の摩耗車輪とレールの接触(幾何学的接触による車輪有効こう配の分析) | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 新幹線電車の摩耗車輪とレールの接触(幾何学的接触による車輪有効こう配の分析) | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Railway | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Shinkansen Electric Car | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Worn Wheel | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Effective Conicity | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Wheel | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Rail Contact | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | journal article | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Contact Characteristics between the Worn Wheels of Shinkansen Electric Cars and Rail : Analysis of the Effective Conicity in Geometrical Contact | |||||
著者 |
谷藤, 克也
× 谷藤, 克也 |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 46175 | |||||
姓名 | Tanifuji, Katsuya | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The contact characteristics between the worn wheels of Shinkansen electric cars and rail are investigated geometrically. This wheel has the standard profile of Shinkansen with initially a 1/40 conical tread. The analysis method based on 2-dimensional contact is applied to asymmetric wheels of one axle, and the effective conicity γ_e is examined as the most important parameter toward the lateral vibration of the railway vehicle. In the analysis as to wheels of Type 925 electric cars, r-remains near the design value of 0.025 (= l/40) within about ad:5 mm lateral excursion of wheelset, even after a running distance of 268 000 km. When the wheelset with worn tread travels in a large amplitude, r- may increase up to 0.12~0.13. These features in the effective conicity of worn wheels prove the trend of lateral car vibration experienced in the long-term running tests. | |||||
書誌情報 |
日本機械学会論文集. C編 en : 日本機械学会論文集. C編 巻 54, 号 497, p. 305-311, 発行日 1988-01 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 日本機械学会 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 03875024 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00187463 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 日本機械学会 / 本文データは学会の許諾に基づくCiNiiからの複製である | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
異版である | ||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110002390655 |