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  1. 060 工学部
  2. 10 学術雑誌論文
  3. 10 査読済論文
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  2. 01 学術雑誌論文

ボギー車の車体上下曲げ振動に及ぼす支持ばねの影響(第2報, 車体加振による空気ばねパンク時の振動特性)

http://hdl.handle.net/10191/5779
http://hdl.handle.net/10191/5779
7ebedef4-aa4e-46a0-985c-8da2a21a80bc
名前 / ファイル ライセンス アクション
9_0077.pdf 9_0077.pdf (536.9 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-04-08
タイトル
タイトル ボギー車の車体上下曲げ振動に及ぼす支持ばねの影響(第2報, 車体加振による空気ばねパンク時の振動特性)
タイトル
タイトル ボギー車の車体上下曲げ振動に及ぼす支持ばねの影響(第2報, 車体加振による空気ばねパンク時の振動特性)
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Railway
キーワード
主題Scheme Other
主題 Bogie Car
キーワード
主題Scheme Other
主題 Bending Vibration
キーワード
主題Scheme Other
主題 Resilient Support
キーワード
主題Scheme Other
主題 Deflated Airspring
キーワード
主題Scheme Other
主題 Natural Frequency
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
その他のタイトル
その他のタイトル The Effects of Resilient Support on the Vertical Body-Bending Vibration of a Bogie Car : 2rd Report, Vibration Characteristics with Car Body Excitation under Deflation of Airsprings
著者 谷藤, 克也

× 谷藤, 克也

WEKO 46118

谷藤, 克也

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小林, 正樹

× 小林, 正樹

WEKO 46119

小林, 正樹

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永井, 健一

× 永井, 健一

WEKO 46120

永井, 健一

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横瀬, 景司

× 横瀬, 景司

WEKO 46121

横瀬, 景司

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著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 46122
姓名 Tanifuji, Katsuya
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 46123
姓名 Kobayashi, Masaki
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 46124
姓名 Nagai, Ken-ichi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 46125
姓名 Yokose, Keiji
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The deflation of an airspring deteriorates the riding comfort of railway vehicles due to an increased bending vibration of the car body. This paper describes the results of a calculation analysis for the car body-bending vibration with deflated airsprings excited at the car body. The results are summed up as follows. The bending vibration characteristics are affected to a large degree by the damping force acting to the primary suspension (axle spring). In case of the bogie structure in which the frictional force of high damping acts on the axle spring, the natural frequency of car bodybending increases when its airsprings deflate. The natural frequency decreases in the bogie structure which has a low damping force such as the usual oil dampers for the axle spring. Unless the oil damper fails, the acceleration amplitude of the latter structure is less than the former one under the deflation of airsprings.
書誌情報 日本機械学会論文集. C編
en : 日本機械学会論文集. C編

巻 55, 号 519, p. 2695-2700, 発行日 1989-11
出版者
出版者 日本機械学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03875024
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00187463
権利
権利情報 日本機械学会
権利
権利情報 本文データは学会の許諾に基づくCiNiiからの複製である
著者版フラグ
値 publisher
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110002385877
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Ver.1 2021-03-01 19:57:36.173047
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谷藤, 克也, 小林, 正樹, 永井, 健一, 横瀬, 景司, 1989, ボギー車の車体上下曲げ振動に及ぼす支持ばねの影響(第2報, 車体加振による空気ばねパンク時の振動特性): 日本機械学会, 2695–2700 p.

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