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  1. 060 工学部
  2. 10 学術雑誌論文
  3. 10 査読済論文
  1. 0 資料タイプ別
  2. 01 学術雑誌論文

ボギー車の車体上下曲げ振動解析における高次モードの影響と単一モード近似法の適用性

http://hdl.handle.net/10191/5785
http://hdl.handle.net/10191/5785
e0e1323b-2f3c-4576-8046-9029ca5770d8
名前 / ファイル ライセンス アクション
9_0083.pdf 9_0083.pdf (452.0 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-04-08
タイトル
タイトル ボギー車の車体上下曲げ振動解析における高次モードの影響と単一モード近似法の適用性
タイトル
タイトル ボギー車の車体上下曲げ振動解析における高次モードの影響と単一モード近似法の適用性
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Railway
キーワード
主題Scheme Other
主題 Coupled Vibration
キーワード
主題Scheme Other
主題 Modal Parameter
キーワード
主題Scheme Other
主題 Bogie Car
キーワード
主題Scheme Other
主題 Body-Bending
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
その他のタイトル
その他のタイトル The Effect of Higher Modes of Body-Bending on the Vertical Vibration of a Bogie Car and the Applicability of the 1-Mode Approximation Method to the Analysis
著者 谷藤, 克也

× 谷藤, 克也

WEKO 46072

谷藤, 克也

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永井, 健一

× 永井, 健一

WEKO 46073

永井, 健一

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 46074
姓名 Tanifuji, Katsuya
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 46075
姓名 Nagai, Ken-ichi
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The body-bending vibration of a bogie car is analyzed with two calculation models : one the exact model based on the theory of beam and the other the 1-mode approximation model in which only the fundamental mode is taken into consideration. First, the frequency responses calculated with the two models are compared to investigate the effects of the higher bending modes on the whole vertical vibration of the car body. These car body acceleration curves are transformed to the acceleration PSD through a formulated track irregularity PSD and compared with field test data to verify the calculation models. Then, the applicability of the conventional 1-mode approximation model to the quantitative examination is estimated in the range up to 100 Hz, where 4 modes of the car body bending are included.
書誌情報 日本機械学会論文集. C編
en : 日本機械学会論文集. C編

巻 56, 号 526, p. 1364-1370, 発行日 1990-06
出版者
出版者 日本機械学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03875024
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00187463
権利
権利情報 日本機械学会
権利
権利情報 本文データは学会の許諾に基づくCiNiiからの複製である
著者版フラグ
値 publisher
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110002379440
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Ver.1 2021-03-01 19:57:46.012384
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谷藤, 克也, 永井, 健一, 1990, ボギー車の車体上下曲げ振動解析における高次モードの影響と単一モード近似法の適用性: 日本機械学会, 1364–1370 p.

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