WEKO3
アイテム
ボギー車の車体上下曲げ振動解析における高次モードの影響と単一モード近似法の適用性
http://hdl.handle.net/10191/5785
http://hdl.handle.net/10191/5785e0e1323b-2f3c-4576-8046-9029ca5770d8
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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9_0083.pdf (452.0 kB)
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2008-04-08 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ボギー車の車体上下曲げ振動解析における高次モードの影響と単一モード近似法の適用性 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ボギー車の車体上下曲げ振動解析における高次モードの影響と単一モード近似法の適用性 | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Railway | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Coupled Vibration | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Modal Parameter | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Bogie Car | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Body-Bending | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Effect of Higher Modes of Body-Bending on the Vertical Vibration of a Bogie Car and the Applicability of the 1-Mode Approximation Method to the Analysis | |||||
著者 |
谷藤, 克也
× 谷藤, 克也× 永井, 健一 |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 46074 | |||||
姓名 | Tanifuji, Katsuya | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 46075 | |||||
姓名 | Nagai, Ken-ichi | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The body-bending vibration of a bogie car is analyzed with two calculation models : one the exact model based on the theory of beam and the other the 1-mode approximation model in which only the fundamental mode is taken into consideration. First, the frequency responses calculated with the two models are compared to investigate the effects of the higher bending modes on the whole vertical vibration of the car body. These car body acceleration curves are transformed to the acceleration PSD through a formulated track irregularity PSD and compared with field test data to verify the calculation models. Then, the applicability of the conventional 1-mode approximation model to the quantitative examination is estimated in the range up to 100 Hz, where 4 modes of the car body bending are included. | |||||
書誌情報 |
日本機械学会論文集. C編 en : 日本機械学会論文集. C編 巻 56, 号 526, p. 1364-1370, 発行日 1990-06 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 日本機械学会 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 03875024 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00187463 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 日本機械学会 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 本文データは学会の許諾に基づくCiNiiからの複製である | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
異版である | ||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110002379440 |