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  1. 060 工学部
  2. 10 学術雑誌論文
  3. 10 査読済論文
  1. 0 資料タイプ別
  2. 01 学術雑誌論文

台車旋回抵抗を考慮したボギー車の左右強制振動解析(第2報, 旋回抵抗低減による乗り心地向上の可能性)

http://hdl.handle.net/10191/5786
http://hdl.handle.net/10191/5786
987c3570-905b-405a-b3a6-4fe803273bbe
名前 / ファイル ライセンス アクション
9_0084.pdf 9_0084.pdf (467.6 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-04-08
タイトル
タイトル 台車旋回抵抗を考慮したボギー車の左右強制振動解析(第2報, 旋回抵抗低減による乗り心地向上の可能性)
タイトル
タイトル 台車旋回抵抗を考慮したボギー車の左右強制振動解析(第2報, 旋回抵抗低減による乗り心地向上の可能性)
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Railway
キーワード
主題Scheme Other
主題 Forced Vibration
キーワード
主題Scheme Other
主題 Simulation
キーワード
主題Scheme Other
主題 Bogie Car
キーワード
主題Scheme Other
主題 Riding Comfort
キーワード
主題Scheme Other
主題 Resistance to Truck Turning
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
その他のタイトル
その他のタイトル The Lateral Vibration Analysis of a Bogie Car Considering the Resistance to Truck Turning : 2nd Report, The Possibility of Improvement in Riding Comfort by Reducing the Resisting Force to Truck Turning
著者 谷藤, 克也

× 谷藤, 克也

WEKO 46066

谷藤, 克也

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関, 正明

× 関, 正明

WEKO 46067

関, 正明

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横瀬, 景司

× 横瀬, 景司

WEKO 46068

横瀬, 景司

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著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 46069
姓名 Tanifuji, Katsuya
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 46070
姓名 Seki, Masaaki
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 46071
姓名 Yokose, Keiji
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The 1st report indicated that it is disadvantageous to the running vibration only to lower the friction coefficient of the side bearer from the present value as a countermeasure against the heavy wear of a wheel flange. This paper deals with the longituidnal elastic force and the friction one, which act in series as the resistance to truck turning, and also the lateral stiffness of the secondary spring. Generated random shapes of alignment irregularity are used in the analysis by the numerical simulation. Results shows that in the case of using the effect of reducing the lateral stiffness of the secondary spring it is possible to reduce the resistance to truck turning through the reduction of the longitudinal elastic force without deterioration of the riding comfort under both good and poor conditions of track irregularity.
書誌情報 日本機械学会論文集. C編
en : 日本機械学会論文集. C編

巻 56, 号 526, p. 1358-1363, 発行日 1990-06
出版者
出版者 日本機械学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03875024
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00187463
権利
権利情報 日本機械学会
権利
権利情報 本文データは学会の許諾に基づくCiNiiからの複製である
著者版フラグ
値 publisher
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110002379439
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Ver.1 2021-03-01 19:57:47.826595
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谷藤, 克也, 関, 正明, 横瀬, 景司, 1990, 台車旋回抵抗を考慮したボギー車の左右強制振動解析(第2報, 旋回抵抗低減による乗り心地向上の可能性): 日本機械学会, 1358–1363 p.

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