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鉄道車両のアクティブサスペンションにおける油圧アクチュエータの適用性(LQG制御則を適用した模型実験装置による検討)
http://hdl.handle.net/10191/5813
http://hdl.handle.net/10191/58133b539fd4-cfc8-44c0-98fb-81b164f0afcd
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2008-04-08 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 鉄道車両のアクティブサスペンションにおける油圧アクチュエータの適用性(LQG制御則を適用した模型実験装置による検討) | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 鉄道車両のアクティブサスペンションにおける油圧アクチュエータの適用性(LQG制御則を適用した模型実験装置による検討) | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Railway | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Vibration Control | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Optimal Control | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Hydraulic Actuator | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | LQG | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Test Apparatus | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Stability Robustness | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Sampling Period | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | journal article | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Application of Oil-Hydraulic Actuator for Active Suspension of Railway Vehicle : Adoption of LQG Control Law to a Scale Model on a Test Apparatus | |||||
著者 |
島宗, 亮平
× 島宗, 亮平× 谷藤, 克也× 坂上, 俊雄 |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 45851 | |||||
姓名 | Shimamune, Ryo-Hei | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 45852 | |||||
姓名 | Tanifuji, Katsuya | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 45853 | |||||
姓名 | Sakaue, Toshio | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Active suspensions have been studied to improve the ride quality of railway vehicles. In many cases, pneumatic actuators were employed in these studies. This paper deals with the application of oil-hydraulic actuators, which are expected to have more control effect on the running vibration. They have been examined experimentally by using a 3 d. o. f. half-vehicle model. The LQG control law, in which state variables were estimated from measurable ones on actual railway vehicles, was adopted. The results show the possibility that the controllable frequency range is extended by the oil-hydraulic actuator under practical conditions. The addition of bogie acceleration measurement to body-related measurements provides a significant advantage for the performance. When actual body weight becomes lighter than that of the controller design value, the control performance and the stability deteriorate. Therefore, it is recommended that the empty car body weight be used for design of the active suspension controller. Moreover, the control effect can attain the maximum vibration isolation level if the sampling period is shortened to 2 ms. | |||||
書誌情報 |
日本機械学会論文集. C編 en : 日本機械学会論文集. C編 巻 61, 号 586, p. 2320-2327, 発行日 1995-06 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 日本機械学会 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 03875024 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00187463 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 日本機械学会 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 本文データは学会の許諾に基づくCiNiiからの複製である | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
異版である | ||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110002381935 |
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Cite as
島宗, 亮平, 谷藤, 克也, 坂上, 俊雄, 1995, 鉄道車両のアクティブサスペンションにおける油圧アクチュエータの適用性(LQG制御則を適用した模型実験装置による検討): 日本機械学会, 2320–2327 p.
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