WEKO3
アイテム
鉄道車両のアクティブ制振が車輪横圧の発生頻度に及ぼす影響(側受支持方式台車とボルスタレス台車の比較)
http://hdl.handle.net/10191/5812
http://hdl.handle.net/10191/581226dce90c-24d1-444f-ae12-2850691ce540
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2008-04-08 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 鉄道車両のアクティブ制振が車輪横圧の発生頻度に及ぼす影響(側受支持方式台車とボルスタレス台車の比較) | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 鉄道車両のアクティブ制振が車輪横圧の発生頻度に及ぼす影響(側受支持方式台車とボルスタレス台車の比較) | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Railway | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Vibration of Moving Body | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Vibration Control | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Optimal Control | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Comfortability in Riding | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Wheel | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Rail Lateral Force | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Bolsterless Truck | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A Prediction of Wheel/Rail Lateral Force Induced by Actively Controlled Suspension for High Speed Railway Vehicles : Comparison between the Truck with Side Bearers and the Bolsterless Truck | |||||
著者 |
谷藤, 克也
× 谷藤, 克也× 臼居, 謙治× 島宗, 亮平 |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 45845 | |||||
姓名 | Tanifuji, Katsuya | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 45846 | |||||
姓名 | Usui, Kenji | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 45847 | |||||
姓名 | Shimamune, Ryo-Hei | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Instead of good effects on the ride comfort, the active suspension may have unfavorable effects on the wheel/rail interaction such as the increase of lateral force on the wheel. This paper deals with an analytical study about the lateral dynamics of two types of railway vehicles, in which an active suspension mechanism controls the running vibration. One vehicle type has the trucks with a bolster and side bearers, and the other type the bolsterless trucks with yaw dampers. The analytical models for the vehicles consider non-linear characteristics such as creep forces and wheel flange/rail side collision. In this study the active suspension has a controller based on the optimal control theory and assumes ideal actuators to be available. Their operations on the track with alignment irregularities are simulated up to the speed of 350km/h. The results show that the active suspension can improve the ride quality without any increase of the wheel lateral force and that the bolsterless truck has better ride quality and occurs smaller wheel lateral force than the other type truck in the higher running speed range. | |||||
書誌情報 |
日本機械学会論文集. C編 en : 日本機械学会論文集. C編 巻 61, 号 586, p. 2312-2319, 発行日 1995-06 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 日本機械学会 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 03875024 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00187463 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 日本機械学会 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 本文データは学会の許諾に基づくCiNiiからの複製である | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
異版である | ||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110002381934 |