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  1. 060 工学部
  2. 10 学術雑誌論文
  3. 10 査読済論文
  1. 0 資料タイプ別
  2. 01 学術雑誌論文

鉄道車両のアクティブ制振が車輪横圧の発生頻度に及ぼす影響(側受支持方式台車とボルスタレス台車の比較)

http://hdl.handle.net/10191/5812
http://hdl.handle.net/10191/5812
26dce90c-24d1-444f-ae12-2850691ce540
名前 / ファイル ライセンス アクション
9_0110.pdf 9_0110.pdf (602.8 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-04-08
タイトル
タイトル 鉄道車両のアクティブ制振が車輪横圧の発生頻度に及ぼす影響(側受支持方式台車とボルスタレス台車の比較)
タイトル
タイトル 鉄道車両のアクティブ制振が車輪横圧の発生頻度に及ぼす影響(側受支持方式台車とボルスタレス台車の比較)
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Railway
キーワード
主題Scheme Other
主題 Vibration of Moving Body
キーワード
主題Scheme Other
主題 Vibration Control
キーワード
主題Scheme Other
主題 Optimal Control
キーワード
主題Scheme Other
主題 Comfortability in Riding
キーワード
主題Scheme Other
主題 Wheel
キーワード
主題Scheme Other
主題 Rail Lateral Force
キーワード
主題Scheme Other
主題 Bolsterless Truck
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
その他のタイトル
その他のタイトル A Prediction of Wheel/Rail Lateral Force Induced by Actively Controlled Suspension for High Speed Railway Vehicles : Comparison between the Truck with Side Bearers and the Bolsterless Truck
著者 谷藤, 克也

× 谷藤, 克也

WEKO 45842

谷藤, 克也

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臼居, 謙治

× 臼居, 謙治

WEKO 45843

臼居, 謙治

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島宗, 亮平

× 島宗, 亮平

WEKO 45844

島宗, 亮平

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著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 45845
姓名 Tanifuji, Katsuya
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 45846
姓名 Usui, Kenji
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 45847
姓名 Shimamune, Ryo-Hei
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Instead of good effects on the ride comfort, the active suspension may have unfavorable effects on the wheel/rail interaction such as the increase of lateral force on the wheel. This paper deals with an analytical study about the lateral dynamics of two types of railway vehicles, in which an active suspension mechanism controls the running vibration. One vehicle type has the trucks with a bolster and side bearers, and the other type the bolsterless trucks with yaw dampers. The analytical models for the vehicles consider non-linear characteristics such as creep forces and wheel flange/rail side collision. In this study the active suspension has a controller based on the optimal control theory and assumes ideal actuators to be available. Their operations on the track with alignment irregularities are simulated up to the speed of 350km/h. The results show that the active suspension can improve the ride quality without any increase of the wheel lateral force and that the bolsterless truck has better ride quality and occurs smaller wheel lateral force than the other type truck in the higher running speed range.
書誌情報 日本機械学会論文集. C編
en : 日本機械学会論文集. C編

巻 61, 号 586, p. 2312-2319, 発行日 1995-06
出版者
出版者 日本機械学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03875024
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00187463
権利
権利情報 日本機械学会
権利
権利情報 本文データは学会の許諾に基づくCiNiiからの複製である
著者版フラグ
値 publisher
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110002381934
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Ver.1 2021-03-01 19:58:50.387561
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