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  1. 060 工学部
  2. 10 学術雑誌論文
  3. 10 査読済論文
  1. 0 資料タイプ別
  2. 01 学術雑誌論文

構内重量積載車両用強制操舵台車の運動特性(リンク式軸箱支持機構を有する台車の場合)

http://hdl.handle.net/10191/5814
http://hdl.handle.net/10191/5814
43612e54-ed85-4bf1-83d3-6bb229cdd04f
名前 / ファイル ライセンス アクション
9_0112.pdf 9_0112.pdf (558.5 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-04-08
タイトル
タイトル 構内重量積載車両用強制操舵台車の運動特性(リンク式軸箱支持機構を有する台車の場合)
タイトル
タイトル 構内重量積載車両用強制操舵台車の運動特性(リンク式軸箱支持機構を有する台車の場合)
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Railway
キーワード
主題Scheme Other
主題 Forced Vibration
キーワード
主題Scheme Other
主題 Stability
キーワード
主題Scheme Other
主題 Eigenvalue Analysis
キーワード
主題Scheme Other
主題 Numerical Simulation
キーワード
主題Scheme Other
主題 Forced Steering Truck
キーワード
主題Scheme Other
主題 Curve Negotiation
キーワード
主題Scheme Other
主題 Wheel
キーワード
主題Scheme Other
主題 Rail Lateral Force
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
その他のタイトル
その他のタイトル Dynamic Behavior of a Heavy Haul Railway Vehicle with Forced Steering Trucks Used in a Factory Yard : In Case of Trucks with a Link-Type Mechanism for Axle Supporting
著者 谷藤, 克也

× 谷藤, 克也

WEKO 45836

谷藤, 克也

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松嶋, 亨

× 松嶋, 亨

WEKO 45837

松嶋, 亨

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斎間, 亨

× 斎間, 亨

WEKO 45838

斎間, 亨

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著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 45839
姓名 Tanifuji, Katsuya
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 45840
姓名 Matsushima, Toru
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 45841
姓名 Saima, Toru
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 For a heavy haul railway vehicle negotiating tight curves in a factory yard, it is beneficial to employ forced steering trucks to reduce the lateral force between the wheel and rail. The forced steering truck has a wheelset supporting mechanism composed of hanging links and compressing ones for easy steering. The truck should also have a short wheelbase to meet special requirements in the yard. This paper deals with numerical analysis of dynamic behavior of the forced steering truck, in which running stability and the lateral force are examined, considering the wheelbase, the running speed, the longitudinal stiffness caused by the link mechanism, steering link stiffness and the leverage ratio. Results show that it is disadvantageous for both the running stability and the curving behavior to use a short wheelbase, and that the decrease of the steering link stiffness and the increase of the running speed also have disadvantageous effects on the curving performance. It is important for trade-off between the running stability and the curving behavior to select proper values for the longitudinal stiffness of the link mechanism and the leverage ratio.
書誌情報 日本機械学会論文集. C編
en : 日本機械学会論文集. C編

巻 61, 号 587, p. 2846-2853, 発行日 1995-07
出版者
出版者 日本機械学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03875024
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00187463
権利
権利情報 日本機械学会
権利
権利情報 本文データは学会の許諾に基づくCiNiiからの複製である
著者版フラグ
値 publisher
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110002382014
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Ver.1 2021-03-01 19:58:52.064673
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谷藤, 克也, 松嶋, 亨, 斎間, 亨, 1995, 構内重量積載車両用強制操舵台車の運動特性(リンク式軸箱支持機構を有する台車の場合): 日本機械学会, 2846–2853 p.

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