WEKO3
アイテム
構内重量積載車両用強制操舵台車の運動特性(リンク式軸箱支持機構を有する台車の場合)
http://hdl.handle.net/10191/5814
http://hdl.handle.net/10191/581443612e54-ed85-4bf1-83d3-6bb229cdd04f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
9_0112.pdf (558.5 kB)
|
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-04-08 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 構内重量積載車両用強制操舵台車の運動特性(リンク式軸箱支持機構を有する台車の場合) | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 構内重量積載車両用強制操舵台車の運動特性(リンク式軸箱支持機構を有する台車の場合) | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Railway | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Forced Vibration | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Stability | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Eigenvalue Analysis | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Numerical Simulation | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Forced Steering Truck | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Curve Negotiation | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Wheel | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Rail Lateral Force | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Dynamic Behavior of a Heavy Haul Railway Vehicle with Forced Steering Trucks Used in a Factory Yard : In Case of Trucks with a Link-Type Mechanism for Axle Supporting | |||||
著者 |
谷藤, 克也
× 谷藤, 克也× 松嶋, 亨× 斎間, 亨 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 45839 | |||||
姓名 | Tanifuji, Katsuya | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 45840 | |||||
姓名 | Matsushima, Toru | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 45841 | |||||
姓名 | Saima, Toru | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | For a heavy haul railway vehicle negotiating tight curves in a factory yard, it is beneficial to employ forced steering trucks to reduce the lateral force between the wheel and rail. The forced steering truck has a wheelset supporting mechanism composed of hanging links and compressing ones for easy steering. The truck should also have a short wheelbase to meet special requirements in the yard. This paper deals with numerical analysis of dynamic behavior of the forced steering truck, in which running stability and the lateral force are examined, considering the wheelbase, the running speed, the longitudinal stiffness caused by the link mechanism, steering link stiffness and the leverage ratio. Results show that it is disadvantageous for both the running stability and the curving behavior to use a short wheelbase, and that the decrease of the steering link stiffness and the increase of the running speed also have disadvantageous effects on the curving performance. It is important for trade-off between the running stability and the curving behavior to select proper values for the longitudinal stiffness of the link mechanism and the leverage ratio. | |||||
書誌情報 |
日本機械学会論文集. C編 en : 日本機械学会論文集. C編 巻 61, 号 587, p. 2846-2853, 発行日 1995-07 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 日本機械学会 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 03875024 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00187463 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 日本機械学会 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 本文データは学会の許諾に基づくCiNiiからの複製である | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
異版である | ||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110002382014 |