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  1. 060 工学部
  2. 10 学術雑誌論文
  3. 10 査読済論文
  1. 0 資料タイプ別
  2. 01 学術雑誌論文

鉄道車両の走行安定性判別のための一手法と操舵性台車設計への応用

http://hdl.handle.net/10191/5847
http://hdl.handle.net/10191/5847
5ab1021a-384f-46a2-8524-f986a402b716
名前 / ファイル ライセンス アクション
9_0145.pdf 9_0145.pdf (726.8 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-04-08
タイトル
タイトル 鉄道車両の走行安定性判別のための一手法と操舵性台車設計への応用
タイトル
タイトル 鉄道車両の走行安定性判別のための一手法と操舵性台車設計への応用
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Railway
キーワード
主題Scheme Other
主題 Stability
キーワード
主題Scheme Other
主題 Forced Vibration
キーワード
主題Scheme Other
主題 Motion Control
キーワード
主題Scheme Other
主題 Bode Diagram Curve Negotiation
キーワード
主題Scheme Other
主題 Steering Truck
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
その他のタイトル
その他のタイトル A Method for Estimation of Railway Vehicle Running Stability and Its Application to the Design of Self-Steering Truck
著者 谷藤, 克也

× 谷藤, 克也

WEKO 45547

谷藤, 克也

Search repository
道辻, 洋平

× 道辻, 洋平

WEKO 45548

道辻, 洋平

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 45549
姓名 Tanifuji, Katsuya
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 45550
姓名 Michituji, Yohei
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In the design of railway truck, the axle supporting rigidity is one of the important matters for good running performance. Up to now, the axle supporting rigidity has been selected in the trade-off between running stability and curving performance. This paper deals with a design method for the axle supporting mechnism, which can manage both to secure the running stability and to improve the curving performance. This method utilizes the Bode diagram and makes it possible to evaluate the running performance in the frequency domain. The analytical model of a railway truck is represented as a feedback control system, in which the longitudinal rigidity of the axle supporting mechanism is regarded as the compensator gain. The gain corresponds to the supporting rigidity and it becomes high in the higher frequencies and low in the lower frequencies. An example of the axle supporting mechanism with such frequency characteristics is composed of three elements such as main spring, auxiliary spring and damper. The auxiliary spring and the damper are set in series and placed parallel to the main spring. The effects of the mechanism are shown in the numerical simulation considering track irregularity and the method is confirmed to be available to design the truck with steering ability.
書誌情報 日本機械学会論文集. C編
en : 日本機械学会論文集. C編

巻 66, 号 641, p. 247-254, 発行日 2000-01
出版者
出版者 日本機械学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03875024
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00187463
権利
権利情報 日本機械学会
権利
権利情報 本文データは学会の許諾に基づくCiNiiからの複製である
著者版フラグ
値 publisher
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110002382908
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Ver.1 2021-03-01 20:00:06.795715
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谷藤, 克也, 道辻, 洋平, 2000, 鉄道車両の走行安定性判別のための一手法と操舵性台車設計への応用: 日本機械学会, 247–254 p.

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