WEKO3
アイテム
アクティブ操舵による鉄道車両の曲線通過に関する基礎的検討
http://hdl.handle.net/10191/5848
http://hdl.handle.net/10191/584893983eaf-36da-4cc1-8e18-b33531e1c455
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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9_0146.pdf (677.5 kB)
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2008-04-08 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | アクティブ操舵による鉄道車両の曲線通過に関する基礎的検討 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | アクティブ操舵による鉄道車両の曲線通過に関する基礎的検討 | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Railway | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Forced Vibration | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Vibration of Moving Body | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Curve Negotiation | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Active Steering | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Basic Study on Curving Behavior of a Railway Vehicle with Active Steering Trucks | |||||
著者 |
谷藤, 克也
× 谷藤, 克也× 森山, 淳× 渡辺, 直行 |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 45544 | |||||
姓名 | Tanifuji, Katsuya | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 45545 | |||||
姓名 | Moriyama, Atsushi | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 45546 | |||||
姓名 | Watanabe, Naoyuki | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In order to reduce the lateral force between wheel and rail during curve negotiation, the possibility of railway trucks with actively steered wheelset has been investigated. This paper deals with a basic study about the active steering trucks, which employs force control that is proportional to bogie angle. Three different types of steering control are compared under the condition of expected operation speeds of +45km/h over the regulation, and the control type that steers only leading axles in each truck is recognized to be appropriate. Here, tilting trains with the tilt angle of 7 degrees are premised. The wheel lateral forces are compared with those of usual tilting trains without steering mechanism running at speed of +25km/h. Simulation results show that the wheel lateral force of the leading axle in the active steering truck is smaller than that of other trucks. The active steering truck shows also its superiority over the conventional trucks on the axle lateral force under the practical curving condition with truck irregularities. | |||||
書誌情報 |
日本機械学会論文集. C編 en : 日本機械学会論文集. C編 巻 66, 号 642, p. 600-607, 発行日 2000-02 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 日本機械学会 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 03875024 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00187463 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 日本機械学会 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 本文データは学会の許諾に基づくCiNiiからの複製である | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
異版である | ||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110002382958 |