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  1. 060 工学部
  2. 10 学術雑誌論文
  3. 10 査読済論文
  1. 0 資料タイプ別
  2. 01 学術雑誌論文

アクティブ操舵による鉄道車両の曲線通過に関する基礎的検討

http://hdl.handle.net/10191/5848
http://hdl.handle.net/10191/5848
93983eaf-36da-4cc1-8e18-b33531e1c455
名前 / ファイル ライセンス アクション
9_0146.pdf 9_0146.pdf (677.5 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-04-08
タイトル
タイトル アクティブ操舵による鉄道車両の曲線通過に関する基礎的検討
タイトル
タイトル アクティブ操舵による鉄道車両の曲線通過に関する基礎的検討
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Railway
キーワード
主題Scheme Other
主題 Forced Vibration
キーワード
主題Scheme Other
主題 Vibration of Moving Body
キーワード
主題Scheme Other
主題 Curve Negotiation
キーワード
主題Scheme Other
主題 Active Steering
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
その他のタイトル
その他のタイトル Basic Study on Curving Behavior of a Railway Vehicle with Active Steering Trucks
著者 谷藤, 克也

× 谷藤, 克也

WEKO 45541

谷藤, 克也

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森山, 淳

× 森山, 淳

WEKO 45542

森山, 淳

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渡辺, 直行

× 渡辺, 直行

WEKO 45543

渡辺, 直行

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著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 45544
姓名 Tanifuji, Katsuya
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 45545
姓名 Moriyama, Atsushi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 45546
姓名 Watanabe, Naoyuki
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In order to reduce the lateral force between wheel and rail during curve negotiation, the possibility of railway trucks with actively steered wheelset has been investigated. This paper deals with a basic study about the active steering trucks, which employs force control that is proportional to bogie angle. Three different types of steering control are compared under the condition of expected operation speeds of +45km/h over the regulation, and the control type that steers only leading axles in each truck is recognized to be appropriate. Here, tilting trains with the tilt angle of 7 degrees are premised. The wheel lateral forces are compared with those of usual tilting trains without steering mechanism running at speed of +25km/h. Simulation results show that the wheel lateral force of the leading axle in the active steering truck is smaller than that of other trucks. The active steering truck shows also its superiority over the conventional trucks on the axle lateral force under the practical curving condition with truck irregularities.
書誌情報 日本機械学会論文集. C編
en : 日本機械学会論文集. C編

巻 66, 号 642, p. 600-607, 発行日 2000-02
出版者
出版者 日本機械学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03875024
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00187463
権利
権利情報 日本機械学会
権利
権利情報 本文データは学会の許諾に基づくCiNiiからの複製である
著者版フラグ
値 publisher
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110002382958
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Ver.1 2021-03-01 20:00:09.441226
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