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  1. 060 工学部
  2. 10 学術雑誌論文
  3. 10 査読済論文
  1. 0 資料タイプ別
  2. 01 学術雑誌論文

前後に非対称な操舵てこ比を利用した鉄道台車の曲線通過

http://hdl.handle.net/10191/5849
http://hdl.handle.net/10191/5849
51db5d33-1d6b-4337-9b2d-ea27f9db88e8
名前 / ファイル ライセンス アクション
9_0147.pdf 9_0147.pdf (703.9 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-04-08
タイトル
タイトル 前後に非対称な操舵てこ比を利用した鉄道台車の曲線通過
タイトル
タイトル 前後に非対称な操舵てこ比を利用した鉄道台車の曲線通過
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Railway
キーワード
主題Scheme Other
主題 Motion Control
キーワード
主題Scheme Other
主題 Curving Performance
キーワード
主題Scheme Other
主題 Forced Steering
キーワード
主題Scheme Other
主題 Three-Axle Truck
キーワード
主題Scheme Other
主題 Asymmetric Leverage Ratio
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
その他のタイトル
その他のタイトル Curving Performance of Railway Steering Truck with Asymmetric Leverage Ratio
著者 谷藤, 克也

× 谷藤, 克也

WEKO 45537

谷藤, 克也

Search repository
今田, 亮一

× 今田, 亮一

WEKO 45538

今田, 亮一

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 45539
姓名 Tanifuji, Katsuya
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 45540
姓名 Imata, Ryoichi
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 For the shortening of journey time on railway, many kinds of steering truck have been developed to improve the curving performance and some of them are in practical use at present. However, in the previous report, it was shown that the truck with forced steering mechanism can not reduce the lateral wheel force on sharp curves. This paper deals with a study of a forced steering truck with three axles that has an asymmetric steering lever. In the steering mechanism, the 1st axle in each truck, front and rear, has a larger leverage ratio than the 3rd one, because the lateral force of the leading wheelset is greater than the ones of the other wheelsets on the sharp curve. In the analysis, it is shown that the asymmetric steering mechanism is effective for the reduction of the lateral force of the leading wheelsets in both trucks on the curve sections of radius down to a certain value. For sharp curves of radius less than that, it is confirmed that the addition of self-steering ability to the forced steering truck can make the curving performance better, and it is made clear that the existence of slack affects much to the self-steering ability.
書誌情報 日本機械学会論文集. C編
en : 日本機械学会論文集. C編

巻 66, 号 642, p. 592-599, 発行日 2000-02
出版者
出版者 日本機械学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03875024
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00187463
権利
権利情報 日本機械学会
権利
権利情報 本文データは学会の許諾に基づくCiNiiからの複製である
著者版フラグ
値 publisher
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110002382957
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Ver.1 2021-03-01 20:00:12.071696
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