WEKO3
アイテム
スラックが二軸ボギー車の曲線通過に及ぼす運動学的影響
http://hdl.handle.net/10191/5853
http://hdl.handle.net/10191/5853782b0664-a209-4966-b872-ad4298558f51
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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9_0151.pdf (596.7 kB)
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2008-04-08 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | スラックが二軸ボギー車の曲線通過に及ぼす運動学的影響 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | スラックが二軸ボギー車の曲線通過に及ぼす運動学的影響 | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Railway | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Vibration of Mechanism | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Forced Vibration | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Curve Negotiation | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Gauge widening | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Bogie Mechanism | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Simulation | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | An Analysis of Curve Negotiation for Two-Axle Bogie Vehicle Considering the Effect of Gauge Widening | |||||
著者 |
森山, 淳
× 森山, 淳× 谷藤, 克也 |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 45503 | |||||
姓名 | Moriyama, Atsushi | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 45504 | |||||
姓名 | Tanifuji, Katsuya | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | According to the decrease of the three-axle bogie for locomotives, the need for diminution of the gauge widening in curved track has been pointed out by rail maintenance division. Meanwhile, bolsterless bogies which have no side bearer are employed in many railway vehicles recently, and it is expected that various steering bogies will be employed in the near future. For vehicles which have these bogies, the gauge widening keeps its effect on curve negotiation even now. In this study, the dynamical analysis is carried out about the relationship between the gauge widening and the track load, considering the bogie mechanism. Numerical simulation is used for the analysis, and the effectiveness of gauge widening is summarized from dynamical viewpoint of two-axle bogie vehicles. Further, wear indices are introduced, and the wear tendency of flange and tread is estimated quantitatively. | |||||
書誌情報 |
日本機械学会論文集. C編 en : 日本機械学会論文集. C編 巻 66, 号 652, p. 3903-3910, 発行日 2000-12 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 日本機械学会 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 03875024 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00187463 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 日本機械学会 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 本文データは学会の許諾に基づくCiNiiからの複製である | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
異版である | ||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110002383468 |