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  1. 060 工学部
  2. 10 学術雑誌論文
  3. 10 査読済論文
  1. 0 資料タイプ別
  2. 01 学術雑誌論文

輪軸挙動に基づく鉄道車両のアクティブ操舵に関する基礎的検討

http://hdl.handle.net/10191/5854
http://hdl.handle.net/10191/5854
f03c69fd-e73f-456e-ad09-de12333663aa
名前 / ファイル ライセンス アクション
9_0152.pdf 9_0152.pdf (763.9 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-04-08
タイトル
タイトル 輪軸挙動に基づく鉄道車両のアクティブ操舵に関する基礎的検討
タイトル
タイトル 輪軸挙動に基づく鉄道車両のアクティブ操舵に関する基礎的検討
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Railway
キーワード
主題Scheme Other
主題 Forced Vibration
キーワード
主題Scheme Other
主題 Stability
キーワード
主題Scheme Other
主題 Curve Negotiation
キーワード
主題Scheme Other
主題 Active Steering
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
その他のタイトル
その他のタイトル Basic Study on Active Steering of Railway Vehicle Based on Wheelset Motion
著者 谷藤, 克也

× 谷藤, 克也

WEKO 45497

谷藤, 克也

Search repository
佐藤, 司

× 佐藤, 司

WEKO 45498

佐藤, 司

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 45499
姓名 Tanifuji, Katsuya
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 45500
姓名 Sato, Tsukasa
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In order to reduce the lateral force between wheel and rail during curve negotiation of rail vehicle, some kinds of bogie truck with actively steered wheelsets have been investigated. This paper deals with a basic study about the actively steered truck, which employs a control law based on the self-steering ability of wheelset, measuring the relative yaw angle between the wheelset and the bogie frame. However, this control law helps not only the steering performance, but also the occurrence of running instability. Therefore, two methods are proposed to improve the stability. One is the method that adds the wheelset lateral velocity as the feedback state, and the latter is the one that gives some time lag to the control moment. Both methods are proved to be affective for the stabilization. Here, the latter is more practical because it does not need further measurement. Then, it is also confirmed that the control lag of the latter method does not deteriorate the steering performance under the practical curving condition with track irregularities considering the dynamic characteristics of electro-mechanical actuator.
書誌情報 日本機械学会論文集. C編
en : 日本機械学会論文集. C編

巻 67, 号 656, p. 1099-1106, 発行日 2001-04
出版者
出版者 日本機械学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03875024
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00187463
権利
権利情報 日本機械学会
権利
権利情報 本文データは学会の許諾に基づくCiNiiからの複製である
著者版フラグ
値 publisher
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110002386117
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Ver.1 2021-03-01 20:00:23.579730
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谷藤, 克也, 佐藤, 司, 2001, 輪軸挙動に基づく鉄道車両のアクティブ操舵に関する基礎的検討: 日本機械学会, 1099–1106 p.

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