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  1. 060 工学部
  2. 10 学術雑誌論文
  3. 10 査読済論文
  1. 0 資料タイプ別
  2. 01 学術雑誌論文

操舵性と走行安定性を両立させる輪軸支持機構のパラメータ決定

http://hdl.handle.net/10191/5858
http://hdl.handle.net/10191/5858
905f5175-715e-4da5-ba28-863f19f9cb6f
名前 / ファイル ライセンス アクション
9_0156.pdf 9_0156.pdf (554.1 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-04-08
タイトル
タイトル 操舵性と走行安定性を両立させる輪軸支持機構のパラメータ決定
タイトル
タイトル 操舵性と走行安定性を両立させる輪軸支持機構のパラメータ決定
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Railway
キーワード
主題Scheme Other
主題 Vibration of Mechanism
キーワード
主題Scheme Other
主題 Stability
キーワード
主題Scheme Other
主題 Curve Negotiation
キーワード
主題Scheme Other
主題 Axle Supporting System
キーワード
主題Scheme Other
主題 Parameterization
キーワード
主題Scheme Other
主題 Simulation
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
その他のタイトル
その他のタイトル Parameterization of Axle Supporting System Satisfying Steering Ability together with Running Stability
著者 谷藤, 克也

× 谷藤, 克也

WEKO 45444

谷藤, 克也

Search repository
森山, 淳

× 森山, 淳

WEKO 45445

森山, 淳

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 45446
姓名 Tanifuji, Katsuya
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 45447
姓名 Moriyama, Atsushi
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 An axle supporting system which satisfy both steering and stability was proposed previously by one of the authors. To utilize the benefit of the proposed system fully, it is needed to decide the suitable parameter values under theoretical ground. This paper describes a parameter design method for the axle supporting system step by step, considering the maximum operation speed, the maximum curve radius, and so on. Here, the parameter values are restricted to be within the possible range for present railway vehicles. To show the effect of the parametrized axle supporting system, numerical simulation is performed for two cases, one is for high-speed inter-city train and the other is for low-speed mass transit one. Calculation results show that the curving performance, such as attack angle, lateral force and wear index, is improved with the parametrized system, maintaining the adequate stability, in both examined cases.
書誌情報 日本機械学会論文集. C編
en : 日本機械学会論文集. C編

巻 67, 号 662, p. 3236-3242, 発行日 2001-10
出版者
出版者 日本機械学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03875024
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00187463
権利
権利情報 日本機械学会
権利
権利情報 本文データは学会の許諾に基づくCiNiiからの複製である
著者版フラグ
値 publisher
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110002550803
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Ver.1 2021-03-01 20:00:32.464692
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