WEKO3
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アイテム
操舵性と走行安定性を両立させる輪軸支持機構のパラメータ決定
http://hdl.handle.net/10191/5858
http://hdl.handle.net/10191/5858905f5175-715e-4da5-ba28-863f19f9cb6f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2008-04-08 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 操舵性と走行安定性を両立させる輪軸支持機構のパラメータ決定 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 操舵性と走行安定性を両立させる輪軸支持機構のパラメータ決定 | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Railway | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Vibration of Mechanism | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Stability | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Curve Negotiation | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Axle Supporting System | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Parameterization | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Simulation | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | journal article | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Parameterization of Axle Supporting System Satisfying Steering Ability together with Running Stability | |||||
著者 |
谷藤, 克也
× 谷藤, 克也× 森山, 淳 |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 45446 | |||||
姓名 | Tanifuji, Katsuya | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 45447 | |||||
姓名 | Moriyama, Atsushi | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | An axle supporting system which satisfy both steering and stability was proposed previously by one of the authors. To utilize the benefit of the proposed system fully, it is needed to decide the suitable parameter values under theoretical ground. This paper describes a parameter design method for the axle supporting system step by step, considering the maximum operation speed, the maximum curve radius, and so on. Here, the parameter values are restricted to be within the possible range for present railway vehicles. To show the effect of the parametrized axle supporting system, numerical simulation is performed for two cases, one is for high-speed inter-city train and the other is for low-speed mass transit one. Calculation results show that the curving performance, such as attack angle, lateral force and wear index, is improved with the parametrized system, maintaining the adequate stability, in both examined cases. | |||||
書誌情報 |
日本機械学会論文集. C編 en : 日本機械学会論文集. C編 巻 67, 号 662, p. 3236-3242, 発行日 2001-10 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 日本機械学会 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 03875024 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00187463 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 日本機械学会 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 本文データは学会の許諾に基づくCiNiiからの複製である | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
異版である | ||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110002550803 |